O ile umiejętności bitewne są bardzo ważne, w tej grze nimi samymi nic nie zdziałasz. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest… umiejętne korzystanie z mapy w Slay the Spire. Dlatego też właśnie temu aspektowi rozgrywki poświęcamy dzisiejszą część naszego poradnika.
Jasne, umieć się bić też należy, ale czy wiedziałeś, że mała ilość logistyki jest w stanie być różnicą pomiędzy bardzo nieprzyjemnym i wczesnym zgonem, a przejeżdżaniu po kolejnych hordach wrogów niczym walec? Kluczem do sukcesu jest właśnie coś tak trywialnego jak mapa.
O ile sama mapa za każdym razem będzie wyglądać inaczej, tak jedno pozostanie niezmienne: legenda.
Podczas gdy malutki potworek oznacza przeciętną walkę, ten większy, rogaty symbolizuje elitę. Po obu walkach otrzymujesz trochę złota, dodatkową kartę i (bardzo rzadko) miksturę, ale po wygranym elitarnym starciu otrzymasz dodatkowo artefakt (umiejętność pasywną). Złoto możesz wydać u Kupca na różnego rodzaju towary. Podczas Odpoczynku możesz się uleczyć, lub ulepszyć kartę (tego drugiego nie polecam, z czasem zaczniesz otrzymywać już ulepszone karty). Raz na piętro wpadniesz na Skarb, zawierający darmowy artefakt. Znakami zapytania „?” oznaczone są losowe spotkania, mogące zawierać właściwie wszystko poza odpoczynkiem.
Jeżeli jakikolwiek weteran gry miałby w jednym zdaniu powiedzieć jaką drogę wybierać to wszyscy powiedzą: „im więcej elit tym lepiej”. Dlaczego? Elitarni przeciwnicy to pewne źródło artefaktów, a tych nigdy za dużo. Ta prosta zasada jest zwana Strategią Standardową, ale z racji, że skrót jest niezbyt… fajny, na końcu dodajemy skróconą nazwę gry (StS). Podczas standardowego podejścia w jednym akcie powinno się stoczyć potyczki z trzema elitami (czasem dwoma, w zależności od seeda). SSStS polega na tym, aby zawsze wybierać ścieżkę, na której znajdziesz maksymalną liczbę elit.
Oczywiście, wybieranie ścieżki wyłącznie na podstawie liczby mocniejszych oponentów może doprowadzić do dość szybkiej śmierci. Tutaj wchodzą dodatkowe reguły, dzięki którym można wyciągnąć jeszcze więcej z każdego kroku w grze.
Poniżej znajdziecie przykładową mapę piętra z zastosowaną OSS. Ominięcie wyjątkowo szczęśliwej linii czterech elit byłoby bardzo bolesne. Ponadto jeśli nasze zdrowie spadnie do krytycznego poziomu, możemy w każdej chwili zboczyć z głównej ścieżki. Jeżeli wejdziemy na mapę z dużą ilością złota, na początku znajduje się sklep, z którego warto by skorzystać. Zwróć uwagę, że lewa odnoga mapy jest dosłownie przeciwieństwem prawej, nie oferując żadnej alternatywy, tylko jedną elitę i masę zbędnych „ognisk”, bardzo blisko siebie.
Bartłomiej Gawryszuk