Slay the Spire – mapa. Jaką drogę wybrać? Strategia obierania ścieżki

O ile umiejętności bitewne są bardzo ważne, w tej grze nimi samymi nic nie zdziałasz. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest… umiejętne korzystanie z mapy w Slay the Spire. Dlatego też właśnie temu aspektowi rozgrywki poświęcamy dzisiejszą część naszego poradnika.

11 kwietnia 2022

Jasne, umieć się bić też należy, ale czy wiedziałeś, że mała ilość logistyki jest w stanie być różnicą pomiędzy bardzo nieprzyjemnym i wczesnym zgonem, a przejeżdżaniu po kolejnych hordach wrogów niczym walec? Kluczem do sukcesu jest właśnie coś tak trywialnego jak mapa.

Mapa w Slay the Spire i jej legenda

O ile sama mapa za każdym razem będzie wyglądać inaczej, tak jedno pozostanie niezmienne: legenda.

Legenda mapy w Slay the Spire

Podczas gdy malutki potworek oznacza przeciętną walkę, ten większy, rogaty symbolizuje elitę. Po obu walkach otrzymujesz trochę złota, dodatkową kartę i (bardzo rzadko) miksturę, ale po wygranym elitarnym starciu otrzymasz dodatkowo artefakt (umiejętność pasywną). Złoto możesz wydać u Kupca na różnego rodzaju towary. Podczas Odpoczynku możesz się uleczyć, lub ulepszyć kartę (tego drugiego nie polecam, z czasem zaczniesz otrzymywać już ulepszone karty). Raz na piętro wpadniesz na Skarb, zawierający darmowy artefakt. Znakami zapytania „?” oznaczone są losowe spotkania, mogące zawierać właściwie wszystko poza odpoczynkiem.

Strategia Standardowa Slay the Spire

Jeżeli jakikolwiek weteran gry miałby w jednym zdaniu powiedzieć jaką drogę wybierać to wszyscy powiedzą: „im więcej elit tym lepiej”. Dlaczego? Elitarni przeciwnicy to pewne źródło artefaktów, a tych nigdy za dużo. Ta prosta zasada jest zwana Strategią Standardową, ale z racji, że skrót jest niezbyt… fajny, na końcu dodajemy skróconą nazwę gry (StS). Podczas standardowego podejścia w jednym akcie powinno się stoczyć potyczki z trzema elitami (czasem dwoma, w zależności od seeda). SSStS polega na tym, aby zawsze wybierać ścieżkę, na której znajdziesz maksymalną liczbę elit.

Optymalizacja SSStS

Oczywiście, wybieranie ścieżki wyłącznie na podstawie liczby mocniejszych oponentów może doprowadzić do dość szybkiej śmierci. Tutaj wchodzą dodatkowe reguły, dzięki którym można wyciągnąć jeszcze więcej z każdego kroku w grze.

  • Aksjomaty OSS – Pierwsza komnata aktu jest zawsze normalnym spotkaniem, ostatnia – odpoczynkiem. Nie ważne którędy pójdziesz, na twojej drodze będzie zawsze jedna skrzynia skarbów.
  • Unikaj kupca – Jeżeli nie posiadasz przynajmniej 300 złota, lub artefaktów które zapewniają bonusy po jego odwiedzeniu, za wszelką cenę nie wchodź do sklepów.
  • Losowość jest dobra – Jeżeli masz do wyboru Losowe spotkanie i normalne spotkanie, zawsze wybieraj to pierwsze.
  • Lenistwo nie popłaca – Jeżeli masz powyżej połowę życia, nie odpoczywaj.

Slay the Spire – mapa. Przykład OSS

Poniżej znajdziecie przykładową mapę piętra z zastosowaną OSS. Ominięcie wyjątkowo szczęśliwej linii czterech elit byłoby bardzo bolesne. Ponadto jeśli nasze zdrowie spadnie do krytycznego poziomu, możemy w każdej chwili zboczyć z głównej ścieżki. Jeżeli wejdziemy na mapę z dużą ilością złota, na początku znajduje się sklep, z którego warto by skorzystać. Zwróć uwagę, że lewa odnoga mapy jest dosłownie przeciwieństwem prawej, nie oferując żadnej alternatywy, tylko jedną elitę i masę zbędnych „ognisk”, bardzo blisko siebie.

Przykład mapy aktu slay the spire

Bartłomiej Gawryszuk

Gracz od urodzenia, wielbiciel rachunku prawdopodobieństwa, projektant gier, poeta, człowiek. Dumny posiadacz bardzo imponującej kolekcji gier (o wiele za dużej zdaniem wielu), mnogiej osobowości i słodkiego kota potrafiącego wyłączyć komputer 3 razy w ciągu minuty. Z jakiegoś powodu uwielbia gry które zawierają nieumarłych, piesze wędrówki i wszelkiej maści gry kooperacyjne. Godzinami potrafi gadać dlaczego „World War Z” Max’a Brooks’a to najlepsza książka na świecie, pomimo wrodzonej awersji do horrorów.
UWaga! Gorące informacje!