Valheim już od początku swojego istnienia zyskał sporą popularność i szybko zaczął bić kolejne rekordy. Po tygodniu od premiery (która miała miejsce 2 lutego) grę nabyło ponad milion osób. Po około miesiącu tych milionów było już pięć! Chyba nikt nie spodziewał się takiego sukcesu survivalu o wikingach. A przypomnijmy, że mamy do czynienia z tytułem, który cały czas znajduje się we wczesnym dostępie i nie jest jeszcze skończony.
Jakie są dalsze plany na rozwijanie Valheim?
No właśnie, co do tego wczesnego dostępu… Twórcy gry ze studia Iron Gate – w ekipie składającej się z pięciu osób – zaplanowali dokładnie, jak ma w jego trakcie wyglądać proces ulepszania Valheim. W ciągu roku tytuł miał otrzymać cztery duże aktualizacje nazwane: Heart and Home, Cult of the Wolf, Ships and the Sea oraz New Biome – Mistlands, dodający po prostu nowy obszar. Oprócz tego przewidziane zostały inne elementy, zaliczone przez twórców do kategorii „jeśli Odyn tak chce”. Tutaj z kolei pojawiły się takie kwestie, jak ulepszenie walki, dodanie nowych lokacji czy faz księżyca.
Jeśli natomiast jesteście ciekawi jakie najlepsze mody do Valheim stworzyli użytkownicy, zapraszamy was do naszej (jeszcze ciepłej) listy najciekawszych modyfikacji, które urozmaicą waszą zabawę w świecie gry!
Wróćmy jednak do tych głównych czterech aktualizacji. Chociaż nie zostały jeszcze podane ich dokładne ani orientacyjne daty, wiemy już, że ich wprowadzenie do gry może się opóźnić. Tak stwierdzili zaledwie wczoraj Henrik Törnqvist i Sebastian Badylak z Iron Gate w swojej wypowiedzi dla portalu Fanbyte. Osiągnięcie nagłego i wielkiego sukcesu przez Valheim nie było czymś, czego spodziewało się studio. Napływ graczy w tak dużej liczbie stał się tym samym czynnikiem, który mocno namieszał w planach producentów Valheim.
Z tego powodu Iron Gate dostosowało się do sytuacji i przyjęło nową strategię działania. Twórcy chcą się najpierw skupić na usuwaniu bugów z Valheim, a dopiero później na wprowadzaniu pierwszej aktualizacji. Oznacza to, że nowa zawartość trafi do gry wtedy, kiedy rozwiązane zostaną bieżące problemy.
A te wciąż jeszcze się pojawiają. W zeszłym miesiącu na przykład grę uprzykrzał błąd uszkadzający pliki zapisu i kasujący światy.