Tiny Tina’s Wonderlands – poradnik. Statystyki i atrybuty

Rodem wzięte z klasycznej gry RPG, atrybuty są nowością w serii Borderlands. Jak działają, powinien wiedzieć każdy szanujący się gracz  Tiny Tina’s Wonderlands, szczególnie że gra niezbyt dobrze wyjaśnia ten aspekt gry…

26 kwietnia 2022

Podczas całej rozgrywki będziesz zarzucany masą numerków, takich jak szansa na trafienie krytyczne czaru, tempo odnawiania umiejętności, całkowita kwota do zapłaty z tytułu podatku VAT, czy obrażenia trafienia krytycznego chowańców. Nie są one aż tak ważne, szczególnie jeśli zależy ci na rzeczywistej grze, a nie optymalizacji każdego wątku twojej postaci. Natomiast jest system, który w bardzo dobry sposób upraszcza silne i słabe strony twojej postaci: statystyki.

Na co wpływają statystyki w Tiny Tina’s Wonderlands?

W zakładce „Umiejętności” i „Statystyki Bohatera” powinieneś znaleźć taki panel:

Oczywiście numerki będą mniejsze, natomiast najważniejsze są atrybuty, do których możesz co poziom dodać jeden punkt. Weterani gier gatunku RPG dość szybko zauważą, że twórcy inspirowali się klasykami.

  • Siła – Każdy punkt zwiększa obrażenia krytyczne o 1,25%
  • Zręczność – Zwiększa szansę na trafienie krytyczne
  • Inteligencja – Punkcik daje o 1% szybsze odnawianie czarów
  • Mądrość – Za jeden punkt twoje obrażenia od żywiołów zwiększają się o 2%
  • Wytrzymałość – Po wydaniu punktu pula życia powiększa się o 2,5 % normalnej wartości.
  • Nastawienie – Skraca czas po którym umiejętność będzie ponownie dostępna do użycia.

I tu zaczynają się schody. Pozornie banalne do zrozumienia wyjaśnienia okazują się być błędne, a co najmniej nieprecyzyjne. Otóż w serii Borderlands Trafienia są krytyczne kiedy trafi się słabe miejsce przeciwnika (zazwyczaj głowa). I to się nie zmieniło. Ale tylko pozornie. Zręczność wpływa na szansę trafienia krytycznego (bazowo 5%) trafień, które normalnie nie byłyby krytyczne, uderzeń bronią białą, czarami, ataków przyzwanych towarzyszy, umiejętności, i wszystkiego, co nie jest typową pukawką.

Ilość życia zyskiwana dzięki wytrzymałości także nie jest taka prosta do policzenia. Okazuje się, że jest ona ściśle powiązana z mocą wyekwipowanej osłony, a nie poziomem samego bohatera.

Najlepsze statystyki – w co ładować punkty?

Tak jak zawsze, tutaj też są wyraźni zwycięzcy. Na pierwszym miejscu stoi Siła, właściwie zapewniając dodatkowe obrażenia, jeśli potrafisz celować. Wytrzymałość, jako że robi to samo, tylko z życiem, stoi na drugim miejscu, a tuż za nią Nastawienie, i Mądrość, jako uniwersalne statystyki, przydatne, dla praktycznie każdej klasy. Oczywiście, niektóre z nich będą znacznie więcej zyskiwać z innych atrybutów.

Najważniejsze parametry dla poszczególnych klas

Poniżej jest lista atrybutów szczególnie przydatnych poszczególnym klasom. Siła została z niej wykluczona, jako najważniejsza statystyka.

  • BRR-Zerker – Wytrzymałość, Nastawienie
  • Clawbringer – Mądrość, Nastawienie
  • Graveborn – Mądrość, Inteligencja
  • Spellshot – Inteligencja, Mądrość
  • Spore Warden – Nastawienie, Mądrość
  • Stabbomancer – Zręczność, Inteligencja

Bartłomiej Gawryszuk

Gracz od urodzenia, wielbiciel rachunku prawdopodobieństwa, projektant gier, poeta, człowiek. Dumny posiadacz bardzo imponującej kolekcji gier (o wiele za dużej zdaniem wielu), mnogiej osobowości i słodkiego kota potrafiącego wyłączyć komputer 3 razy w ciągu minuty. Z jakiegoś powodu uwielbia gry które zawierają nieumarłych, piesze wędrówki i wszelkiej maści gry kooperacyjne. Godzinami potrafi gadać dlaczego „World War Z” Max’a Brooks’a to najlepsza książka na świecie, pomimo wrodzonej awersji do horrorów.
UWaga! Gorące informacje!