Przyglądając się rankingowi na BGG, zauważymy, że wiele gier z czołówki to produkcje, za którymi stoi Martin Wallace. Tylko spójrzmy, Brass Birmingham oraz Lancashire, Age of Steam, Railways of the World, Anno 1800, Świat Dysku: Ankh-Morpork oraz Nanty Narking, gier spod ręki tego człowieka wyszło znacznie więcej, jednakże wymienianie wszystkich kolejno absolutnie mija się z celem. Wallace’a zna prawie każdy fan gier euro. Krążą słuchy, że niektóre projekty tego twórcy odpowiadają za klimat na Saharze. Plotki donoszą, że niektórzy gracze musieli walczyć z burzą piaskową, po otworzeniu Age of Steam, bowiem suche euro to wręcz idealna definicja wielu produkcji Wallace’a.
W związku z tym, że Wallace to sylwetka wyjątkowa, kiedy cokolwiek wychodzi spod ręki jednego z mistrzów, czujemy się wręcz zobligowani, by o tym wspomnieć. Zupełnie nowa gra z pociągami w tle już w styczniu zadebiutuje na platformie Gamefound. Szybki setup, niewiele dłuższy czas rozgrywki, a jednocześnie satysfakcjonująca głębia, to główne cechy gry Steam Power, w której będziemy budować najsprytniejsze i najrozsądniejsze sieci kolejowe, by dorwać wyjątkowe nagrody.
Podstawowe informacje o grze Steam Power
Steam Power to gra, która zaprosi do wspólnej zabawy grupy od dwóch do pięciu osób. Czas rozgrywki szacowany jest na 45 do 90 minut. Za aspekt wizualny odpowiada Leith Walton, zaś głównym wydawcą produkcji jest Wallace Designs.
W Steam Power gracze będą ścigać się o wybudowanie jak najlepszej, najbardziej optymalnej sieci kolejowej, aby wywiązać się z kontraktów i zarobić jak najwięcej pieniędzy. W swojej turze każdy może wykonać dwie spośród dostępnych akcji. Układaj tory, buduj fabryki, wypełniaj kontrakty, zarabiaj pieniądze lub zbieraj jeszcze więcej zleceń. Pamiętaj jednak, że wybudowanie fabryki zapewni na planszy zasoby, do których wszyscy gracze będą mieli dostęp. Oczywiście wszystko za odpowiednią cenę.
Gra dobiega końca w chwili, gdy wypełniona zostanie określona liczba kontraktów, która zależna jest od liczby graczy. Osoba z największą liczbą punktów (i pieniędzy, które zamieniane są na punkty) wygrywa. Link do kampanii znaleźć można tutaj.