Wraz ze zbliżającą się premierą God of War Ragnarök pojawia się coraz więcej materiałów zapowiadających nadchodzącą grę studia Santa Monica. Ostatnio otrzymaliśmy chociażby więcej informacji dotyczących systemu walki, który następnie został pokrótce przedstawiony w wideo udostępnionym przez portal Game Informer.
Redakcja podzieliła się kolejnym ekskluzywnym gameplayem, tym razem prezentującym świat kransoludów – Svartalfheim. Przestrzeń na pierwszy rzut oka wypełniona jest charakterystycznymi elementami takimi jak budowle i mechanizmy, które prezentują zacięcie inżynieryjne miejscowej społeczności. Krótki materiał uzupełnia artykuł opisujący nieco więcej szczegółów królestwa krasnoludów, a także cele twórców pracujących nad projektem terenu.
Svartalfheim – nowa jakość level designu w God of War
Według zapowiedzi Svartalfheim będzie bardzo rozległym światem, a teren ma być zaprojektowany tak, by stwarzać wiele okazji do łamigłówek środowiskowych. W nawigacji gracze będą korzystać z broni Kratosa, a także pomocy Atreusa. Przestrzeń ma też być nierozerwalnie związana z fabułą gry.
Lead level designer James Riding zauważył, że w pierwszej odsłonie God of War podróż bohaterów była w głównej mierze samotna, zaś Svartalfheim ma pokazać, że niektóre miejsca w grze są gęsto zaludnione. Możemy zatem spodziewać się, że odwiedzimy wypełnione mieszkańcami krasnoludzkie miasta.
W tytule będzie można odwiedzić wszystkie dziewięć światów, a reżyser gry Eric Williams zapowiedział też, że te krainy, które mieliśmy już okazję zwiedzić w poprzedniej części, będą znowu sprawiać wrażenie kompletnie nowych.