Nowy zwiastun Assassin’s Creed Shadows pokazuje funkcje wersji na PC i możliwości silnika gry

12 lutego 2025,
22:00
Naoe skacząca z dachu w Assassin's Creed Shadows

W ostatnim czasie Ubisoft publikuje coraz więcej informacji na temat najnowszej odsłony serii Assassin’s Creed, która zadebiutuje w marcu. W zeszłym miesiącu ogłoszono jej wymagania sprzętowe na PC, w tym tygodniu natomiast dowiedzieliśmy się, że wybierając tylko jedną postać w całej rozgrywce, nie stracimy nic istotnego z gry. Teraz Ubisoft podzielił się zwiastunem skupionym na pecetowej wersji Assassin’s Creed Shadows i jej cechach.

Osoby planujące granie na PC mogą liczyć m.in. na wsparcie dla technologii Intel XeSS 2 oraz upscallingu. Domyślnie włączony będzie także Ray Tracing. Inne udogodnienia przewidują narzędzie Benchmark, wsparcie dla monitorów Ultrawide oraz liczne opcje zmiany ustawień pozwalające na lepszą customizację rozgrywki. W jeszcze większym wczuciu się w świat gry pomoże tryb immersji. Nie zabraknie przy tym wsparcia dla języków, w jakich zagramy.

Nowy zwiastun skupia się również na możliwościach ulepszonego silnika Anvil. W Assassin’s Creed Shadows pojawią się kolejne pory roku, które stworzą różne możliwości wykorzystania otoczenia w czasie rozgrywki. Przykładowo w zimie odwrócimy uwagę wrogów za pomocą spadających sopli lodu. Elementy otoczenia nie będą niezniszczalne i uszkodzimy je w walce. Dopełnieniem stanie się jeszcze pogoda, często wietrzna, która dodatkowo stworzy klimat feudalnej Japonii.

Premierę Assassin’s Creed Shadows zaplanowano na 20 marca. Poza PC gra trafi na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. W przypadku konsol gracze mogą liczyć na tryb wydajności z 60 klatkami na sekundę i rozdzielczością 4K.