Jonathan Dumont, dyrektor kreatywny Assassin’s Creed Shadows, uważa, że gracze nie przegapią istotnych elementów rozgrywki, jeśli zdecydują się skupić na jednym z dwóch protagonistów. W Shadows można wcielić się w ninja Naoe lub samuraja Yasuke, przy czym pierwsza postać oferuje bardziej skrytobójczy styl gry, a druga stawia na siłę i brutalne ataki. Chociaż gra pozwala przełączać się między bohaterami w trakcie rozgrywki, Dumont zapewnia, że gracze nie stracą wiele, wybierając jednego z nich.
Nie sądzę, żeby gracze tracili coś istotnego. Każda z postaci ma własne wprowadzenie oraz osobną linię fabularną, której druga postać nie może przejść. Natomiast w rdzeniu rozgrywki gra dostosowuje się do wyboru bohatera.
Jonathan Dumont w wywiadzie dla Screen Rant
Dumont dodał, że gracze mogą zmieniać postaci ze względów gameplayowych, ale nie powinni czuć presji, by przełączać się między nimi. „Będzie kilka momentów, w których można się zastanawiać, co by się stało, gdybyśmy wybrali inną postać, ale ogólnie chodzi o to, by cieszyć się grą w taki sposób, jak się chce”.