MultiVersus i Wonder Woman. Poradnik postaci – jak grać „Amazonką”?

Wonder Woman w MultiVersus to postać wszechstronna, która może pełnić zróżnicowane role, a przy odpowiednich umiejętnościach gracza jej wykorzystanie nie będzie ograniczało się wyłącznie do funkcji tanka. W tym poradniku tłumaczymy jak wycisnąć maksimum możliwości z rozgrywki „Amazonką”!

22 września 2022

Wonder Woman to postać, którą odblokowuje każdy gracz, kiedy zacznie przygodę z MultiVersus. Jest ona przyjazna dla początkujących, a jednocześnie oferuje duże możliwości na zwiększenie jej potencjału poprzez naukę odpowiedniego wykorzystania jej atutów.

Wonder Woman w MultiVersus i jej specjalizacja

Wonder Woman to pozioma postać klasy twardziel. Specjalizuje się w zapewnianiu pancerza sobie i sojusznikowi, jednocześnie posiadając efektywne ruchy zadające naprawdę konkretne obrażenia, choć generujące niezbyt dużo odrzutu. Z tego powodu dobrze działa z postaciami posiadającymi dobre ruchy finiszujące, takimi jak Harley Quinn lub innymi zabójcami. Jeżeli te terminy brzmią dla was niezrozumiale, koniecznie sprawdźcie nasz główny poradnik do MultiVersus, w którym tłumaczymy wszystkie najważniejsze podstawowe aspekty rozgrywki.

Styl gry

Wonder Woman jest bardzo ciekawym przykładem „teoretycznego tanka”. Jasne, postać ta posiada własny pancerz, ale każda umiejętność, która go daje, przekazuje go również pobliskiemu sojusznikowi. Z tego powodu rozgrywka Wonder Woman w MultiVersus potrafi być bardzo zróżnicowana w zależności od tego, kto jest naszym kompanem. Jako dość wszechstronna postać, może ona pełnić różne role, jednak osobiście preferuję wykorzystywanie jej jako wsparcia-wojownika.

Jako tank, zawsze staraj się być w centrum walki, jako wsparcie, kiedy twój sojusznik zostanie wciągnięty w wir walki, rozdaj pancerz, jako główne źródło obrażeń, skup się na korzystaniu z ataków obszarowych, aby potem skupić się na przeciwniku wybranym przez kolegę.

Jedyną słabością Wonder Woman jest zubożony wachlarz ruchów finiszujących, przez co nokaut przeciwnika może być dość trudny. Jest to duży problem, szczególnie kiedy przeciwnik wie, że te, które ma ona do dyspozycji, muszą być podładowane, aby były skuteczne.

Podstawowe ataki

Poza atakiem w bok będącym jedynym niespecjalnie wartościowym atakiem w arsenale Wonder Woman w MultiVersus, cała reszta to bardzo mocne ataki ładowane. Podczas gdy atak neutralny (bez trzymania klawisza ruchu) zadaje dość sensowne obrażenia kosztem małego odrzutu, podładowany atak górny wyrzuca wysoko nawet zdrowych oponentów, pozwalając wyprowadzić w międzyczasie sporo różnych kombinacji.

Górny atak Wonder Woman w Multiversus

Dolnemu atakowi ładowanemu należy poświęcić specjalną porcję uwagi, ponieważ nie tylko zadaje on przeciętne obszarowe obrażenia, ale też zapewnia pancerz na jego obszarze. Jest to idealny ruch na przełamywanie patowych potyczek, dający pole do popisu twojemu sojusznikowi. Zapewnia pancerz, a przeciwnicy są odrzucani – świetna sytuacja.

Dolny atak

Ruchy specjalne Wonder Woman w MultiVersus

Ruchy specjalne Wonder Woman w MultiVersus opierają się głównie na rozdawaniu pancerza i kontroli przeciwników. Na przykład neutralny ruch specjalny skutkuje przyciągnięciem przeciwnika, podczas gdy boczny ruch specjalny – odepchnięciem. Co do rozdawania pancerza, boczny i dolny ruch właśnie do tego służą (pamiętaj tylko o tym, aby używać ich w pobliżu swojego kompana).

Boczny specjalny

Ostatni ruch – specjalny górny – jest bardzo nietypowy. Jasne, można go używać do żonglerki (więcej o niej przeczytacie w ostatnim akapicie), ale szczególnie ciekawe jest to, że zamienia on cię w tzw. tymczasową platformę. Ponadto jest ona materialna tylko dla twojego sojusznika! Otwiera to dużo możliwości wyprowadzania drużynowych kombinacji, jeśli masz u boku kogoś, z kim możesz się komunikować.

Górny specjalny Wonder Woman

Ataki powietrzne

Kiedy twoja postać nie dotyka ziemi, niektóre ataki i umiejętności całkowicie zmieniają swoje zachowanie. Przykładowo neutralny atak zyskuje przebijanie pancerza, a boczny atak zamienia się w szybkie cięcie. O ile górny atak nie jest zbyt ciekawy, tak dolny powietrzny atak zadaje ogromne obrażenia i jest chyba najmocniejszym ruchem Wonder Woman w MultiVersus.

Powietrzny dolny

Na uwagę zasługuje również boczny atak specjalny, będący idealnym przykładem poziomej ściny (mechanikę ściny wyjaśniam we wspomnianym już na początku tego artykułu naszym podstawowym poradniku do MultiVersus).

Boczny powietrzny specjalny Wonder Woman w MultiVersus

Wonder Woman w MultiVersus i jej wybrane podstawowe „kombosy”

  • Push & Pull – Neutralny specjalny -> boczny specjalny
  • Powietrzna żonglerka – Podładowany górny atak -> skok -> powietrzny górny atak
  • Inicjator potyczki – Skok -> powietrzny dolny atak -> ładowany dolny atak (czas ładowania zależny od odrzutu przeciwnika)

Bartłomiej Gawryszuk

Gracz od urodzenia, wielbiciel rachunku prawdopodobieństwa, projektant gier, poeta, człowiek. Dumny posiadacz bardzo imponującej kolekcji gier (o wiele za dużej zdaniem wielu), mnogiej osobowości i słodkiego kota potrafiącego wyłączyć komputer trzy razy w ciągu minuty. Z jakiegoś powodu uwielbia gry z motywem nieumarłych, piesze wędrówki i wszelkiej maści gry kooperacyjne. Godzinami potrafi gadać dlaczego World War Z Maxa Brooksa to najlepsza książka na świecie, pomimo wrodzonej awersji do horrorów.
UWaga! Gorące informacje!