MultiVersus i Taz (Diabeł Tasmański) – kontra na każdego przeciwnika?

Taz w MultiVersus (Diabeł Tasmański) to pogromca mocarzy i mistrz szybkich ataków.  Dowiedz się, jak jedna postać jest w stanie skontrować nawet najmocniejszych bohaterów w całym „multiwersum”.

4 października 2022

MultiVersus i Taz. Specjalizacja postaci

Taz w MultiVersus to mistrz szybkich ataków, a to czyni go kontrą na bardzo dużą pulę postaci. Dlaczego? Tornado obrażeń uniemożliwia wyprowadzanie potężnych ataków takich postaci jak Superman (o nim więcej w dedykowanym poradniku o Supermanie w MultiVersus), co zmusza go do korzystania z mniej efektywnych sztuczek. Z drugiej strony błyskawiczna kontra pozwala się obronić przed dotkliwymi kombinacjami Kudłatego w MultiVersus.

Scena walki Tazem
Taz w MultiVersus to specjalista do spraw przerywania wrogich „kombosów”

O dziwno Taz w MultiVersus posiada również kilka ruchów leczących. Jego pasywna umiejętność raz na jakiś czas leczy sojuszników kiedy ich miniesz, premiując trzymanie się razem podczas gry.

Styl gry Tazem w MultiVersus

Diabeł Tasmański posiada specjalną umiejętność: „Smacznego”. Niektóre ataki nakładają ten status na przeciwnika, sprawiając, że ten otrzyma kolejne ładunki, otrzymując odrzucenie z dowolnego źródła. Po osiągnięciu 15 ładunków przeciwnik zamienia się w chodzącego kurczaka (upieczonego), tracąc możliwość atakowania. Jest to prawdziwy powód, dla którego gracze tak bardzo obawiają się Taza, tym bardziej że taki kurczaczek po otrzymaniu obrażeń leczy twoją drużynę.

Efekt maksymalnych ładunków "Smacznego"
Tak wygląda „Smaczny” przeciwnik

Premiuje to skupianie się na pojedynczym przeciwniku za pomocą masy szybkich ataków. Nie jest to takie proste, jak się wydaje. Umiejętne wyczucie momentu kiedy wybrać swoją ofiarę i kto to powinien być, jest tylko pozornie łatwą do nabycia umiejętnością.

Podstawowe ataki Diabła Tasmańskiego

Będąc przeciwieństwem groźniej wyglądających mocarzy, ataki, które wyprowadza Taz w MultiVersus (Diabeł Tasmański), są co najmniej solidne. Zaczynając od bocznego, jest on chyba najlepszym bocznym atakiem w grze, nie tylko zadając solidne obrażenia, ale też nakładając „Smacznego” (wszystkie ruchy zawarte w tej sekcji również to robią).

Taz w MultiVersus i jego boczny atak
Taz w MultiVersus oraz jego sól i pieprz potrafią zadać naprawdę sporo obrażeń

Natomiast górny atak jest wręcz poetycko piękną kontrą przeciwko powietrznym atakom dużej liczby postaci. Kto by pomyślał, że kanapka może być tak skutecznym orężem.

Górny atak Taza

Ostatni atak warty wyróżnienia to neutralne splunięcie zupą. Piękny ruch do otwierania potyczek będący wręcz niebezpiecznie „spamowalnym”. Dla dobra zdrowia psychicznego ogólnej populacji graczy MultiVersus zalecam stosowanie z umiarem.

Taz w MultiVersus i jego splunięcie zupą
Gorąca zupa = dużo obrażeń

Ruchy specjalne Taza w MultiVersus (Diabła Tasmańskiego)

Zacznę od ruchu, jakim dysponuje Taz w MultiVersus, który brzmi świetnie na papierze. Neutralny specjalny pozwala połknąć przeciwnika. Dlaczego nie jest on taki dobry? Samo połknięcie jest bardzo trudne do wykonania, dodatkowo efekt ten trwa ułamek sekundy.

Zupełnie inna historia dotyczy górnego specjalnego ruchu Diabła Tasmańskiego. Tworzy on kilkusekundową chmurę jatki zadająca szybko małe obrażenia oponentom w niej. Najlepsza część: jesteś podczas tego nietykalny. Problem polega na tym, że ma dość długi czas odnowienia, więc używaj tego z rozwagą.

Dolny specjalny Taza w MultiVersus
Podczas tego ataku Taz jest nietykalny

Moim ulubionym ruchem specjalnym jest specjalny boczny będący charakterystycznym dla Taza tornadem. Wielokrotnie uderza przeciwników, zadając niemałe obrażenia. Nie jestem w stanie zliczyć, ile razy udało mi się tym ruchem wykonać podwójny nokaut.

Boczny specjalny
Charakterystyczne tornado Taza

Ataki powietrzne

Znakomita większość ataków Diabła Tasmańskiego w MultiVersus wygląda dokładnie tak samo w powietrzu jak i na ziemi. Boczny atak zamienia się w ładowane ugryzienie, a dolny atak jest wirującym atakiem w dół.

Wybrane „kombosy” Diabła Tasmańskiego

  • Klin – Dolny powietrzny -> dolny atak ->boczny atak
  • Szybkie kombo – Boczny atak -> Górny atak -> Boczny atak -> Górny atak
  • Maksimum niewrażliwości – Boczny specjalny -> Górny specjalny

Bartłomiej Gawryszuk

Gracz od urodzenia, wielbiciel rachunku prawdopodobieństwa, projektant gier, poeta, człowiek. Dumny posiadacz bardzo imponującej kolekcji gier (o wiele za dużej zdaniem wielu), mnogiej osobowości i słodkiego kota potrafiącego wyłączyć komputer trzy razy w ciągu minuty. Z jakiegoś powodu uwielbia gry z motywem nieumarłych, piesze wędrówki i wszelkiej maści gry kooperacyjne. Godzinami potrafi gadać dlaczego World War Z Maxa Brooksa to najlepsza książka na świecie, pomimo wrodzonej awersji do horrorów.
UWaga! Gorące informacje!