The Lord of the Rings: Gollum to katastrofa. Recenzenci nie pozostawiają na grze suchej nitki

25 maja 2023,
20:08
Mateusz Skowron
Gollum w jaskini

Lord of the Rings: Gollum, gra adaptująca legendarne uniwersum J.R.R. Tolkiena, okazała się kolejnym dziełem wystawiającym fanów klasycznego fantasy na nie lada próbę. Wystarczy spojrzeć na przedpremierowe oceny recenzentów – wersja PC otrzymała na platformie Metacritic zaledwie 44%, a wersja na PlayStation wypadła jeszcze gorzej, zdobywając jedynie 38%.

Studio Daedelic pomyliło generacje

Zebrane opinie recenzentów w serwisie Metacritic wyrażają głębokie rozczarowanie dzisiejszą premierą Lord of the Rings: Gollum, zwracając uwagę na wiele aspektów gry, które albo nie działają zbyt dobrze, albo wykorzystują mechaniki od dawna przestarzałe. Głównymi zarzutami wobec gry są:

Mętna wizja Śródziemia

Według recenzji GamesRadar+, gra nie stała się przekonującym światem fantasy. Kompromisy w projekcie i realizacji wizji Śródziemia sprawiają, że świat, z którym obcujemy jest zwyczajnie mało angażujący i nieciekawy.

Przestarzałe mechaniki i ogólna nuda

Natomiast redaktorzy reprezentujący Game Reactor i TheGamer podkreślają, że gra cierpi na płytką i powtarzalną rozgrywkę. Sekwencje skradankowe są słabo zaimplementowane, a fabuła fabuła wieje nudą. Brak widocznej progresji oraz przestarzałe w 2023 roku podejście do rozgrywki sprawiają, że nawet historia przewidziana jedynie na 10 godzin potrafi znużyć.

Brzydkie modele postaci i sztywne animacje

TheGamer dodaje, że animacje w grze są nienaturalnie sztywne, a modele postaci sprawiają wrażenie projektowanych na zupełnie inną generację. To istotna wada, zwłaszcza, że dzieło nastawione jest wyłącznie na singlowe doświadczenie.

Przerażająca ilość błędów

Recenzja Game Reactor zwraca także uwagę na ilość błędów występujących w grze. Choć w ostatnim czasie do niechlubna norma, tak w tym przypadku stanowi kolejną szczyptę zgrzytów, które odstraszają od rozgrywki.

Problemy techniczne na konsolach

Wersja na PlayStation zdaje się mieć jeszcze więcej problemów technicznych niż wersja na PC. Niestety poziom zaawansowania produkcji nawet w minimalnym stopniu nie może usprawiedliwiać tragicznej optymalizacji gry, która nie radzi sobie na najnowszej generacji konsol.

Miejmy jednak nadzieje, że przyszłe aktualizacje gry choć odrobinę poprawią wrażenia płynące z obcowania z dziełem studia Daedelic.