Są nowe szczegóły o Assassin’s Creed Infinity. Platforma ma ruszyć wraz z premierą Codename Red

27 lutego 2024,
12:15
Kaja Piaścik
Czerwone logo Assassin's Creed Codename Red na czarnym tle

Już przy okazji oficjalnych zapowiedzi Assassin’s Creed Codename Red oraz Assassin’s Creed Codename Hexe w 2022 roku Ubisoft ogłosił, że kolejne po Mirage odsłony serii będą połączone wspólną platformą o nazwie Infinity.

Na łamach serwisu IGN firma wytłumaczyła wtedy założenia nowego huba franczyzy, który miał stać się centrum wiążącym nowe odsłony serii, w tym dwie nadchodzące solowe części oraz tytuł przeznaczony dla wielu graczy (czyli, według doniesień, Assassin’s Creed Codename Invictus).

Teraz portal Insider Gaming przekazał garść nowych informacji pochodzących z wczesnych materiałów demonstracyjnych. Według przecieku hub pozwoli np. przenieść się między Assassin’s Creed Codename Red a Hexe w ciągu kilku sekund, bez konieczności uruchamiania gier oddzielnie za pośrednictwem platformy.

Assassin’s Creed Infinity, czyli centrum aktywności na żywo

Hub nie będzie jednak jedynie domem dla nadchodzących tytułów z serii. Assassin’s Creed Infinity ma głównie oferować sługi na żywo, które przedstawi w formie współczesnej części historii serii.

Funkcja The Exchange będzie sklepem z codziennym i cotygodniowym wyborem przedmiotów kosmetycznych dla protagonistów AC Codename Red, Naoe i Yasuke. Z kolei Synchronisation umożliwi dostęp do przeznaczonych dla postaci dodatków o nazwie Projects. Mają to być mini przepustki bojowe z elementami fabularnymi i nagrodami w formie elementów kosmetycznych. Nowe „projekty” będą podobno dodawane regularnie, zwłaszcza w korelacji z debiutami DLC i nowych gier lub jako forma podtrzymania zainteresowania graczy między premierami.

Assassin’s Creed Infinity ma wystartować wraz z debiutem najbliższej nadchodzącej części serii, którą jest właśnie osadzona w feudalnej Japonii Codename Red.

Według doniesień planowana strategia Ubisoftu dotycząca marki Assassin’s Creed uwzględnia premiery dużych tytułów dla jednego gracza co dwa lata, a oprócz tego pomniejsze projekty wydawane w przerwach pomiędzy głównymi odsłonami. Zgodnie z tym rozkładem już w bieżącym roku, prawdopodobnie w listopadzie, pojawić się ma AC Codename Red, w 2025 roku wieloosobowy Invictus, a następnie, w 2026 roku – AC Codename Hexe.