Remedy Entertainment anulowało Codename Kestrel, czyli planowany multiplayer

7 maja 2024,
20:25
Dorota Żak
Nowe logo Remedy Entertainment

Po wydaniu Alana Wake’a 2 Remedy Entertainment nadal rozwija swoje pozostałe projekty, o których raz na jakiś czas informuje. Od dłuższego czasu mowa była o powstawaniu zupełnie nowego multiplayera. Remedy tworzyło go przy udziale Tencentu.

Początkowo znany jako Codename Vanguard projekt został przemianowany na Codename Kestrel w listopadzie zeszłego roku. Wtedy też pomysł na grę uległ zmianie i powróciła ona do fazy koncepcyjnej. Zrezygnowano z modelu free-to-play, choć pozostano przy wieloosobowej kooperacji, która miała być główną cechą gry. Poza tym do tej pory nie zdradzono zbyt wielu informacji odnośnie projektu.

Codename Kestrel oficjalnie porzucony

Nowe wiadomości nie ucieszą osób, które interesowały się powstającą grą. Remedy Entertainment podjęło niedawno decyzję o anulowaniu Codename Kestrel. Pracował nam nim, co prawda, mały zespół, a sam projekt nadal znajdował się w fazie koncepcyjnej, ale studio postanowiło skupić się na swoich innych produkcjach. Deweloperom pracującym nad Kestrelem zostaną przydzielone nowe, związane z nimi zadania. Remedy nie zamierza już inwestować w porzucony projekt, a poświęcona mu strona jest już nieaktywna.

Mimo anulowania gry CEO studia, Tero Virtala, przyznaje w komunikacie prasowym, że spędzony nad nią czas przysłużył się zespołowi Codename Kestrel oraz całemu Remedy. Podkreśla także, że zespół skupi się teraz na projektach znajdujących się na bardziej zaawansowanych etapach rozwoju.

Codename Kestrel zapowiadał się obiecująco, ale projekt był wciąż na wczesnym etapie fazy koncepcyjnej. Nasze inne projekty są bardziej zaawansowane i przechodzą do kolejnych etapów rozwoju, więc coraz większe skupienie się na nich przynosi nam korzyści. Możemy oddelegować utalentowanych deweloperów Kestrela do właśnie tych projektów (…).

Tero Virtala, CEO Remedy Entertainment, w komunikacie prasowym