Remedy zmienia plan na kooperacyjną grę Vanguard. Twórcy rezygnują z modelu free-to-play

14 listopada 2023,
11:25
Kaja Piaścik
Alan Wake ze snopem światła z latarki

Po premierze Alana Wake’a 2 pojawiają się pytania o kolejne projekty Remedy Entertainment. Według opublikowanej wczoraj przez studio notatki prasowej zmieniają się plany dotyczące Vanguard, czyli finansowanego przez Tencent kooperacyjnego tytułu free-to-play, który był w produkcji od 2021 roku.

Według ogłoszenia po weryfikacji etapu koncepcyjnego współpracujące firmy zdecydowały się zrezygnować z zaplanowanego modelu monetyzacji: darmowa gra-usługa ma być jednak pełnopłatnym produktem premium. Zmiany dotyczą też roboczej nazwy projektu, który odtąd będzie znany jako Kestrel.

Ze względu na niepewność związaną z tworzeniem udanej gry na szybko zmieniającym się rynku free-to-play i związane z tym ryzyko, strony omówiły nowy kierunek dla projektu gry, który otrzyma nową nazwę kodową Kestrel”.

Studio zapowiada, że Kestrel ma skupiać się na elemencie kooperacyjnej rozgrywki wieloosobowej, jednak w nowej wersji będzie bardziej odzwierciedlać najsilniejsze strony Remedy jako dewelopera gier:

Projekt powróci do fazy koncepcyjnej. Część byłego zespołu deweloperskiego Vanguard przeniesie się do pracy nad innymi bieżącymi projektami Remedy, podczas gdy główne kierownictwo i wybrani członkowie zespołu deweloperskiego Kestrel skupią się na nowym kierunku projektu, począwszy od etapu koncepcyjnego, aby stworzyć grę premium z silnym komponentem kooperacyjnym dla wielu graczy. Nowe doświadczenie będzie w większym stopniu opierać się na mocnych stronach Remedy i zostanie zbudowane na wielu funkcjach, zasobach i motywach zaprojektowanych już dla Vanguard.

Chociaż Remedy nie podzieliło się wieloma szczegółami na temat początkowego pomysłu na projekt, to wygląda na to, że nowa wizja jest lepszym kierunkiem zarówno dla studia, jak i inwestora. Większe skupienie na tych elementach gier, którymi mogą pochwalić się twórcy takich tytułów jak Alan Wake, Control i Max Payne, powinno też ostatecznie przysłużyć się graczom.

Jak można przeczytać na oficjalnej stronie studia, „Remedy tworzy oparte na fabule, oszałamiające wizualnie gry z naszą charakterystyczną, stylizowaną akcją”. Wymienione cechy, wraz z wyjątkowym klimatem produkcji dewelopera, to więc zapewne te aspekty, na jakich skupi się nadchodzący projekt.

Ponieważ jednak Kestrel wrócił do etapu prac koncepcyjnych, na premierę trzeba będzie poczekać co najmniej kilka lat.