Prawie 2/3 studiów tworzących gry korzysta ze sztucznej inteligencji

18 marca 2024,
18:27
Arek Grabowski
Logo Unity

Firma CIST, która działa w imieniu twórców silnika Unity, przeprowadziła ankietę dotyczącą używania sztucznej inteligencji przy produkcji gier. Wynika z niej, że prawie 2/3 studiów wykorzystuje narzędzia AI. Przebadano ponad 300 respondentów.

62% ankietowanych przez nas studiów stwierdziło, że wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoich przepływach pracy, głównie w celu szybkiego prototypowania oraz tworzenia koncepcji, zasobów i budowania świata.

Raport Unity

Przewiduje się, że sztuczna inteligencja może znacząco przyspieszyć produkcję. 71% ankietowanych, którzy korzystają z AI, przyznało, że poprawiło to działanie całego procesu. Najczęściej sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do kreowania świata czy całej gry. Niekoniecznie wspiera ona techniczną stronę czy szlifowanie tytułu. Sztuczna inteligencja jest ograniczona przez niedokładność.

Dlaczego nie wszyscy twórcy korzystają ze sztucznej inteligencji?

Według opublikowanych wyników ankiety 38% ankietowanych osób stwierdziło, że niechętnie zaczęło korzystać z AI. Oprócz tego 43% uznało, że są zainteresowani wykorzystaniem sztucznej inteligencji, ale brakuje na to czasu lub zasobów. 24% natomiast podkreśla, że nie ma odpowiednich umiejętności technicznych.

Jedynym ograniczeniem są najczęściej zasoby. Sztuczna inteligencja znacząco przyspiesza rozwój gier czy też ich tworzenie. Dzięki niej można zoptymalizować działanie całej firmy. Niektórzy deweloperzy nie wykorzystują AI, ale najpewniej w przyszłości się to zmieni. Tendencja jest tutaj wzrostowa.