Pierwsze urodziny Dying Light 2, dalsze plany na rozwój serii i nowe IP Techlandu

1 lutego 2023,
20:25
Dorota Żak
Walka z zombie w Dying Light 2

Rok temu miała miejsce premiera Dying Light 2 Stay Human, które już po miesiącu od debiutu mogło pochwalić się pięciomia milionami sprzedanych kopii. Od tego czasu do gry trafiły liczne aktualizacje wprowadzające nową zawartość, kilkanaście eventów, a także DLC Bloody Ties. Na tym jednak nie koniec. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Techlandu gra będzie wspierana przez co najmniej pięć lat, a gracze mogą wkrótce spodziewać się kolejnych nowości.

Dying Light 2 świętuje pierwsze urodziny

Zanim jednak przyjdzie pora na następne atrakcje, warto na chwilę przyjrzeć się temu, co było. Udostępniony przez Techland filmik podsumowuje dotychczasowy rozwój Dying Light 2 Stay Human, przypominając przykładowo o dodanym do gry trybie fotograficznym czy narzędziach dla moderów. W ciągu zaledwie roku gra przeszła długą drogę, a głosy płynące ze społeczności fanów zostały wzięte pod uwagę przy jej ulepszaniu.

Roadmapa flagowej serii Techlandu na 2023 rok

Skoro już zostawiliśmy przeszłość za sobą, pora skupić się na przyszłości. Plany polskiego studia związane z rozwojem Dying Light 2 są dość szczegółowe. Informacje na ten temat znajdziemy nie tylko we wspomnianym już filmiku, ale również na stronie gry czy w wywiadzie z Tymonem Smektałą dla portalu Wccftech.

Na sam początek czekają nas dwa czasowe eventy związane z pierwszą rocznicą gry. Bloody Anniversary potrwa od 31 stycznia do 7 lutego, a DropKick Weekend od 9 do 13 lutego. Odbierzemy również pakiety strojów z pierwszej części Dying Light (kolejno Brecken, Crane i Rais Bundle). Zmierzająca do tytułu Aktualizacja Społeczności #2 wprowadzi m.in. usprawnienia do trybu współpracy i fizyki ciał, doda legendarne poziomy dla postaci, a także umożliwi grę międzygeneracyjną na konsolach.

Inne ulepszenia w produkcji to dodanie wsparcia dla NVIDIA DLSS 3 oraz Steam Decka. Na przygotowanej roadmapie zabrakło obecności trybu PvP, choć, jak wspomniał Smektała dla Wccftech, pojawia się on w rozmowach na temat gry,

Aktualizacja społeczności #2 w Dying Light 2
Techland

Kolejne miesiące przyniosą jeszcze więcej nowości. Planowane jest ulepszenie systemu walki, które sprawi, że stanie się ona bardziej brutalna i fizyczna, a także usprawnienie parkouru – zadbają o to nadchodzące aktualizacje, kwietniowa i czerwcowa.

Tymon Smektała zdradził także kilka szczegółów na temat drugiego DLC do Dying Light 2. Zabierze nas ono do zupełnie nowego miejsca i prawdopodobnie spotkamy w nim kilka znajomych twarzy. Dodatek ma również skupiać się bardziej na fabule oraz udzielić odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Szczegóły na jego temat poznamy w nadchodzących miesiącach, a w filmiku załączonym wyżej znajdziecie pierwsze powiązane z nim grafiki koncepcyjne.

Sukces Dying Light oznacza kolejne gry od Techlandu

W parze z podsumowaniem dotychczasowej drogi postapokaliptycznej serii z zombie idzie także wypowiedź prezesa Techlandu, Pawła Marchewki, dla PAP Biznes. Według jego słów, obie części Dying Light osiągnęły sprzedaż na poziomie 30 milionów kopii. Fakt ten nie tylko przyczyni się do dalszego rozwoju popularnej serii, ale także pozwoli firmie na przygotowanie zupełnie nowego IP, gry z otwartym światem w klimacie fantasy.

Wyniki sprzedażowe na poziomie 30 mln kopii franczyzy Dying Light to potwierdzenie ogromnego zaufania i zaangażowania społeczności naszych graczy. Trudno o lepszą motywację dla twórców rozrywki. To paliwo dla całego zespołu Techland do dalszego wspierania Dying Light, ale też intensywnych prac nad rozwojem naszego nowego IP open – world osadzonego w uniwersum fantasy.

Paweł Marchewka dla PAP Biznes

W wypowiedziach pracowników Techlandu na temat dalszych planów jedna rzecz przykuwa szczególną uwagę. Są to słowa dotyczące „innych mediów i obszarów rozrywki”. Czy oznacza to, że możemy spodziewać się filmów bądź seriali związanych z produkcjami studia?

Mamy ambitne plany, by nie tylko rozwijać i tworzyć nową zawartość do gry, ale chcemy również trafić do innych mediów i obszarów rozrywki.

Oleg Klapovskiy z Techlandu dla PAP Biznes