Lord of The Rings: Gollum okazało się gwoździem do trumny dla Daedalic Entertainment

1 lipca 2023,
17:30
Arek Grabowski
Smeagol w grze The Lord of the Rings: Gollum

Niemieckie studio Daedalic Entertainment zamierza skupić się na wydawnictwie, licencjonowaniu, sprzedaży oraz marketingu. Firma kończy z wewnętrznymi pracami rozwojowymi, jeśli chodzi o gry po nieudanej premierze Lord of The Rings: Gollum. Warto zauważyć, że studio anulowało także kolejny tytuł z uniwersum Władcy Pierścieni, którego produkcję rozpoczęto w 2022 roku.

W oświadczeniu dla serwisu gameswirtschat.de wydawca opisał zaistniałą sytuację jako „nowy początek dla długiej historii Daedalic Entertainment”. Warto zauważyć, że z powodu zmiany pracę straciło co najmniej 25 osób. Studio poinformowało, że wspiera ich przy znajdywaniu nowych możliwości, aby przejście było jak najbardziej płynne.

Co spowodowało tak ogromną porażkę studia Daedalic Entertainment?

Po wielu opóźnieniach studio Daedalic Entertainment oraz Nacon wydali grę Lord of The Rings: Gollum w maju na konsole i PC. Spotkała się ona z bardzo negatywnym odbiorem przez graczy. To jedna z najniższej ocenianych gier tego roku. Wielu graczy uznaje Lord of The Rings: Gollum za najgorszą produkcję w historii przez opłakany stan techniczny i nieciekawą przygodę.

Po premierze Daedalic przeprosiło za grę oraz określiło ją „rozczarowującym doświadczeniem”. Warto zauważyć, że studio początkowo zamierzało naprawić produkcję przez aktualizację. Na ten moment nie wiemy, czy w ogóle jest to możliwe.