Bruce Straley – współreżyser tytułów takich jak The Last of Us i Uncharted 4: A Thief’s End – pożegnał się ze studiem Naughty Dog w 2017 roku, kończąc tym samym trwającą ponad 18 lat pracę w firmie Neila Druckmanna. Swoją decyzję uzasadniał on przede wszystkim zawodowym wypaleniem, gdyż – jak sam przyznał – dotknęły go silne wątpliwości, czy aby na pewno wciąż chce zajmować się tworzeniem tego medium. Jego przedwczesna emerytura nie potrwała jednak zbyt długo, jak się bowiem okazuje, po pięciu latach deweloper postanowił założyć własne studio o urokliwej nazwie Wildflower Interactive.
Wildflower Interactive – powiew świeżości oparty na doświadczeniu
Z wystąpienia dewelopera możemy wywnioskować, że planuje on wrócić do branży z głową pełną wyjątkowych projektów oraz ściśle nakreśloną wizją na przyszłe tytuły studia. Co jednak najważniejsze, Bruce Straley już na ten moment może się pochwalić całkiem solidnym zespołem, do Wildflower Interactive dołączyli bowiem weterani branży, tacy jak:
- Vivian Alcala – producentka The Last of Us Part II;
- Almudena Soria Sancho – animatorka z Naughty Dog;
- Nicholas Lance – projektant Call of Duty: Modern Warfare i The Last of Us;
- Liz Fiacco – projektantka Kena: Bridge of Spirits;
- Douglas Holder – artysta od efektów wizualnych w Uncharted 3: Drake’s Deception i The Last of Us.
Studio jest wspierane finansowo przez nieujawnionego jeszcze partnera, a jego podstawowym założeniem ma być absolutny brak crunchu oraz praca nad mniejszymi projektami o wyjątkowym stylu i własnej osobowości. Pracownicy Wildflower Interactive działają aktualnie w 100% zdalnie, a na stronie studia znaleźć można listę ofert pracy dla każdego, kto chciałby dołożyć swoją cegiełkę do nowego projektu Bruce’a Straley’a.