Klasy postaci to koncept tak stary jak pierwsze gry RPG – ot, zestaw umiejętności, który wyróżnia danego bohatera od innych. I o ile nie jest to w serii Borderlands żadną nowością, tak proces wyboru klasy w Tiny Tina’s Wonderlands może zaskakiwać całkowitą dowolnością w jej selekcji, a także możliwością wyboru nie tylko jednej, ale aż dwóch różnych klas dla jednej postaci.
Weterani serii pewnie machną ręką na ten poradnik. „Przecież to nic innego jak opis konkretnych postaci – nic w tym ciekawego”, czyż nie? Błąd! Tiny Tina’s Wonderlands wyrywa się z konwencji utrzymywanej przez 13-letnią serię i pozwala graczom wybierać klasy całkowicie „odczepione” od samej postaci.
Każda klasa posiada unikalną zdolność pasywną, dwie zdolności aktywne do wyboru, a także drzewko talentów do inwestowania punktów otrzymywanych co poziom. W porównaniu do poprzednich odsłon serii klas jest więcej, natomiast każda posiada tylko jedno drzewko (w przeciwieństwie do trzech w reszcie tytułów).
Na ten moment gracze mają możliwość wyboru pomiędzy sześcioma klasami (prawdopodobnie więcej nadejdzie w aktualizacjach).
Jak nazwa sugeruje, Brr-Zerker łączy ze sobą zamrażanie i walkę wręcz. Jego umiejętności obejmują dużo perków na zwiększenie życia i prędkości ruchu, a także kładą nacisk na częste używanie umiejętności aktywnych i walkę na krótki dystans.
Ten paladyn nie tylko posiada chowańca-smoka, ale może też zadawać obrażenia o smaczku prądu i ognia. Jego talenty zwiększają osłonę, chronią sojuszników i jeszcze bardziej zwiększają zadawane prądowo-ogniowe obrażenia.
Niekonwencjonalny czarodziej poświęcający swoje życie, aby zadawać olbrzymie obrażenia. Jest w stanie powiększać swoją pulę życia, przywoływać sługusy i wsysać energię życiową wrogów niczym odkurzacz.
O ile Graveborn stawiał na jakość zaklęć, Spellshot pruje nimi jak karabin, znaczy… kusza maszynowa. Żonglując czarami i pociskami na przemian, ten mag jest prawdziwą maszyną do zabijania. Nawet może korzystać z dwóch czarów naraz!
Prawdziwy strzelec wyborowy spośród całej bandy. Posiadając talenty znacznie zwiększające obrażenia broni dystansowej i pomocnego grzybka ściągającego na siebie uwagę przeciwników, jest to bardzo dobry wybór dla graczy raczej nieplanujących zabawy online.
Wszechstronna postać. Ten łotrzyk korzysta ze wszystkiego, co jest w stanie zadawać obrażenia. Korzystając z niewidzialności i szybkich ruchów nadrabia brak odporności, którą ma reszta klas.
Mniej więcej w połowie swojej przygody otrzymasz możliwość wybrania drugiej klasy postaci. Ten wybór jest bardzo, bardzo ważny, ponieważ niektóre klasy wręcz wykluczają się i zmniejszają ogólną efektywność danego bohatera. Poniżej dowiesz się jaka klasa będzie dobrym dodatkiem do danej klasy podstawowej, przy założeniu, że w drzewku klasy podstawowej będziesz miał więcej punktów niż w drzewku klasy dodatkowej.
Bartłomiej Gawryszuk