Stellar Blade było mocno inspirowane Nier: Automata. Potwierdza to reżyser gry

6 lutego 2024,
12:05
Arek Grabowski
Główna bohaterka Stellar Blade podczas walki

Podczas ostatniej prezentacji State of Play pokazano między innymi Stellar Blade od SHIFT UP Corporation. Gra zrobiła niemałą furorę ze względu na styl graficzny oraz sam klimat. Gracze Nier: Automata z pewnością zauważyli pewne podobieństwa. Dyrektor generalny SHIFT UP Corporation oraz reżyser Stellar Blade, Kim Hyung Tae, potwierdził, że tytuł Platinum Games był „ogromną siłą napędową projektu”.

Tak, NieR: Automata była dla mnie ogromną siłą napędową do pracy nad tym projektem. Dzięki niej po raz kolejny zdałem sobie sprawę, że chcę stworzyć grę podobną do Stellar Blade.

Kim Hyung Tae, dyrektor generalny i reżyser SHIFT UP Corporation

Twórców zainspirowała także Bayonetta, Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Sekiro: Shadows Die Twice. Kim Hyung Tae informuje również o podobieństwie do God of War. Stellar Blade będzie miało również półotwarty świat, który ma dawać wrażenie ogromnego i żywego uniwersum.

Czym jest Stellar Blade od SHIFT UP Corporation?

Stellar Blade będzie oferować półotwarty świat oraz ma skupić się na niezwykle dynamicznej i efektownej walce. Pod tym względem można porównać tytuł do Nier: Automata lub Bayonetty. O grze tak naprawdę wiadomo bardzo niewiele. Jest to zupełnie nowe IP, które bardzo mocno „bije” japońskim podejściem. Mimo wszystko produkcja zapowiada się niezwykle dobrze, co też odzwierciedla reakcja społeczności na zapowiedź.

Stellar Blade ukaże się 26 kwietnia i będzie ekskluzywne dla PlayStation 5. Warto wiedzieć, że tytuł jest już dostępny w przedsprzedaży – można także wybrać Edycję Deluxe z dodatkowymi strojami.