O gameplayu i wyjątkowym stylu graficznym nadchodzącej gry włoskiego studia Santa Ragione pisaliśmy niedawno, teraz zaś redakcja Game Informer zaprezentowała 15-minutowy materiał z rozgrywki survivalowego indie horroru Saturnalia. Gra ma wyjść jeszcze w tym roku na PC (tylko na Epic Games Store), a później pojawić się także w wersjach na konsole.
Saturnalia – co wiemy o gameplayu?
W udostępnionym materiale Wesley LeBlanc przedstawia fragment, w którym kieruje jedną z czterech grywalnych postaci – Anitą. Kobieta poszukuje swojego partnera, ale poluje na nią potwór grasujący po uliczkach mrocznego miasteczka-labiryntu o nazwie Gravoi. Ponieważ gra nie uwzględnia mechanik walki, jedyną opcją jest ucieczka lub chowanie się. Przy tym wciąż trzeba szukać nowych ścieżek, znajdować skróty i zdobywać przedmioty, które umożliwiają łatwiejszą nawigację w terenie.
Wideo wyjaśnia też, jak wygląda roguelike’owy aspekt indie horroru. W momencie śmierci wszystkich czterech postaci gracz zachowa postęp w fabule, ale układ Gravoi ulegnie kompletnej zmianie. W wideo zaprezentowany jest także system zdobywania kolejnych wskazówek, a to wszystko w inspirowanym szkicami i klasycznymi technikami animacji stylu graficznym. Na samym końcu materiału pojawiło się też to, co najciekawsze w survival horrorach, czyli śmierć postaci.