Remedy docenia wsparcie Epic Games w produkcji Alana Wake’a 2. „Pozwolili nam stworzyć grę, jakiej chcieliśmy”

31 października 2023,
13:05
Kaja Piaścik
Alan Wake i Saga Anderson na grafice ze stylizowanym czerwonym lasem

Psychologiczny horror Alan Wake 2 trafił do sprzedaży w piątek 27 października na Epic Games Store w wersji na PC oraz na konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. W ostatnich tygodniach Thomas Puha, dyrektor ds. komunikacji w Remedy Entertainment, był ważnym pośrednikiem między deweloperami a graczami i przekazywał na dawnym Twitterze wiele istotnych informacji dotyczących nowej gry studia.

Teraz, kilka dni po premierze tytułu, Puha opublikował post skierowany nie do fanów, a do partnera i wydawcy, czyli Epic Games, dziękując za pomoc w produkcji. Jak się okazuje, to właśnie dzięki współpracy z Epic Games Alan Wake 2 mógł powstać w takiej formie, w jakiej chcieli stworzyć go deweloperzy.

Wyrazy uznania dla @EpicPublishing Pozwolili nam stworzyć grę, jakiej chcieliśmy. Nic poza wsparciem. Zespół produkcyjny Epic kompletnie ROZWALIŁ SYSTEM przy Alanie Wake’u 2. Naprawdę im zależy. Nigdy nie czytałem tylu dobrych opinii z kamieni milowych i nigdy nie widziałem, żeby producenci cały czas grali tak dużo w grę.

Puha w imieniu całego Remedy Entertainement miał dla zespołu Epic Games wiele dobrych słów. Uznanie ze strony studia to też ważny znak dla odbiorców – pewne współprace pozwalają tworzyć gry zgodnie z zamysłem twórców i okazują się ogromną pomocą. Warto o tym pamiętać, nawet jeśli konsekwencją jest wyłączność określonej platformy na dystrybucję.

Alan Wake 2 otrzymał już pierwsze popremierowe poprawki. Wiemy też już, co w tytule ma zaoferować Nowa Gra Plus oraz poznaliśmy nieco szczegółów dotyczących DLC.