Project Zomboid – twórcy zapowiadają duże zmiany

Zwierzęta, NPC, drzewko technologii – to tylko niektóre z rzeczy na liście nadchodzącej zawartości do Project Zomboid. Twórcy nie próżnują i opublikowali plan aktualizacji gry na najbliższy rok.

7 stycznia 2022
Na skróty
  • Wraz z początkiem 2022 roku producenci opublikowali roadmapę Project Zomboid.
  • Twórcy mają w zanadrzu prawie gotowy system NPC, który zostanie wydany tuż po aktualizacji balansowej.
  • W planach jest także rework broni palnej i PvP, drzewko technologiczne, a także zawartość Endgame.

Po największej aktualizacji Project Zomboid w historii gry producenci nie spoczęli na laurach, bo tym razem planują totalny remanent całego swojego dzieła i to od samych fundamentów.

Roadmapa Project Zomboid.

NPC – gamechanger dla Project Zomboid

Niezależne postacie miały swój początek na długo przed Aktualizacją 41, jednak wraz z modernizacją kodu na potrzeby trybu multiplayer twórcy postanowili wstrzymać się z wypuszczeniem NPC-ów w świat. Choć w nadchodzącej rewolucji zwierzęta, samotni ocalali, a nawet całe postapokaliptyczne enklawy kontrolowane przez komputer to dopiero początek.

[…] będziemy przenosić zawartość w etapach, zamiast próbować przygotować wszystko do wydania na raz.

Dobrą analogią są dwa pokoje: jeden zapełniony do sufitu naprawdę fajnymi częściami, które robiliśmy przez lata, a drugi pusty. Posprzątanie i złożenie wszystkiego w pierwszym pokoju byłoby koszmarem. Dlatego zaczniemy przerzucać kawałki do nowego pokoju, podłączać je i robić coś ekstra do wydania.

komunikat studia The Indie Stone

The Indie Stone ma w zanadrzu jeszcze całą talię kart ukrytych w rękawie. Stworzenie z niczego końcowej fazy gry poprzez system specjalizacji i drzewka technologii, balans właściwie wszystkiego, co jest na ten moment w grze, rework broni palnej i PvP… Wymieniać można godzinami, ale jedno jest pewne: Project Zomboid zamienia się w grę niesamowitej wielkości oraz jakości, jakiej jeszcze nie widzieliśmy.

W związku z bardzo dynamicznym rozwojem produkcji studia The Indie Stone oraz poziomem trudności gry, który potrafi stanowić niemałe wyzwanie, postanowiliśmy przygotować dla was specjalny, na bieżąco aktualizowany i rozbudowywany poradnik do Project Zomboid, który zawiera szereg przydatnych wskazówek i trików czyniących zabawę w świecie opanowanym przez zombie jeszcze bardziej satysfakcjonującą.

Ustrzel grową okazję

Bartłomiej Gawryszuk

Gracz od urodzenia, wielbiciel rachunku prawdopodobieństwa, projektant gier, poeta, człowiek. Dumny posiadacz bardzo imponującej kolekcji gier (o wiele za dużej zdaniem wielu), mnogiej osobowości i słodkiego kota potrafiącego wyłączyć komputer trzy razy w ciągu minuty. Z jakiegoś powodu uwielbia gry z motywem nieumarłych, piesze wędrówki i wszelkiej maści gry kooperacyjne. Godzinami potrafi gadać dlaczego World War Z Maxa Brooksa to najlepsza książka na świecie, pomimo wrodzonej awersji do horrorów.
UWaga! Gorące informacje!