9 marca 2023 roku odbyła się premiera Peaky Blinders: The King’s Ransom VR. Gra jest już dostępna na Meta Quest 2 i PICO 4. Fani popularnego brytyjskiego serialu kryminalnego od dzisiaj mogą zaangażować się w świat swoich ulubionych postaci nie tylko jako widzowie.
Dowiedzmy się więcej o wirtualnym świecie Peaky Blinders: The King’s Ransom
Peaky Blinders: The King’s Ransom VR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość. Gra oparta na serialu Peaky Blinders została opracowana przez Maze Theory, zespół, który był również odpowiedzialny za pracę nad projektem Doctor Who VR z 2019 roku. Dzięki współpracy twórców gry z BBC entuzjaści tytułu usłyszą podczas rozgrywki ponownie wcielających się w braci Shelby Cilliana Murphy’ego i Paula Andersona.
Historia zawarta w Peaky Blinders: The King’s Ransom VR została napisana we współpracy z producentem Peaky Blinders i właścicielem marki Caryn Mandabach Productions, a także z twórcą i scenarzystą serialu Stevenem Knightem. Akcja gry rozgrywa się między czwartym a piątym sezonem odcinkowej serii. W trakcie poznawania nowej odsłony gangsterskiego świata odkryjemy ulice Brimingham i Londynu z lat 20., w tym m.in. nabrzeże Charliego, zakład rodziny Shelby czy pub The Garrison.
Podczas rozgrywki nie tylko dogłębnie zwiedzimy kultowe miejsca, ale i wejdziemy w interakcje z nowymi postaciami. Sprawdzając wierność naszych popleczników i stając naprzeciw wrogom, uwikłamy się w walki i strzelaniny. Aby pozostać przy życiu, przyda nam się kreatywność do improwizowania w odpowiednich momentach. Wplątani w spisek, uciekając przed plutonem egzekucyjnym, zwrócimy się o pomoc do nikogo innego tylko do niesławnego Tommy’ego Shelby’ego.
Co mówią twórcy gry?
Przy okazji dzisiejszej premiery reżyser gry, Tim Jones, postanowił podzielić się w transmisji na żywo swoimi przemyśleniami i doświadczeniami z tworzenia Peaky Blinders: The King’s Ransom. Oprócz niego mówcami na spotkaniu byli kompozytor Richard Wilkinson, deweloper Dr Steven Huckle, producentka Lindsay Cox i narrative designer z Maze Theory, Mary Goodden. Spotkanie było transmitowane na oficjalnym twitterowym koncie gry.
Uczestnicy spotkania byli ciekawi i podekscytowani tym, jak gracze odbiorą wirtualną rzeczywistość Peaky Blinders. Podczas rozmowy poruszyli między innymi temat należącego do Winstona Churchilla „czerwonego pudełka”, czyli teczki zawierającej informacje o brytyjskich agentach z całego świata, które daje posiadaczowi istotną przewagę i jest obiektem pożądania wielu osób, również gracza. Mowa była również o nowej postaci dodanej do świata Peaky Blinders, Rowenie Fox, którą mieliśmy okazję poznać w jednym ze zwiastunów. Jej siostrzeniec, Sammy Taylor, uciekł, gdy miała przemycić go do Small Heath, dzielnicy Brimingham, gdzie odbywa się duża część akcji.
Odpowiadając na pytanie „jaka była różnica pomiędzy tworzeniem serialu, a gry?”, Richard Wilkinson przyznał, że „ogromna”. Opisał te dwa doświadczenia jako zupełnie inne pod względem pracy nad obrazem, dialogami i dźwiękiem, mówiąc o wyzwaniach i ogromnej kreatywności jakiej wymagało stworzenie obydwu projektów. Lindsay Cox z kolei podzieliła się ze słuchaczami swoimi spostrzeżeniami na temat ograniczeń ze strony technologicznej oraz podkreśliła jak wiele doświadczonych osób brało udział przy tworzeniu gry.