Microsoft zwalnia prawie 2 tys. pracowników zatrudnionych przy produkcji gier wideo

25 stycznia 2024,
16:59
Arek Grabowski
Logo Microsoftu

Według najnowszych informacji fala zwolnień dotknęła także Microsoft. Warto zauważyć, że niedawno firma wyprzedziła Apple pod względem wartości rynkowej. Nowy raport IGN informuje natomiast o zwolnieniach aż 1900 pracowników zatrudnionych przy produkcji gier wideo. Sytuacja została opisana przez Phila Spencera w notatce. Przyczyną zwolnień najwidoczniej są cięcia budżetowe oraz restrukturyzacja pracy. Phil Spencer informuje, że osoby, które utracą pracę, otrzymają „pełne wsparcie oraz odprawy”.

Dla Microsoftu tak wiele zwolnień to znacząca redukcja

Z całkowitej liczby 22 tys. pracowników zwolniono prawie 2 tys. osób. Microsoft wyraźnie podkreśla, że nie wpłynie to na obecnie realizowane projekty. Mimo wszystko firma już anulowała grę survivalową Activision Blizzard. Warto więc bacznie obserwować niektóre tytuły studia. Gry Activision Blizzard, a nie Microsoftu mogą ostatecznie ucierpieć.

Jason Schreier, redaktor serwisu Insider Gaming, poinformował na Twitterze, że Mike Ybarra z Activision Blizzard także odchodzi. Dyrektor ds. projektowania z firmy, Allen Adham, także opuszcza studio. Są to spore straty dla Microsoftu, ponieważ ciężko na rynku o tak doświadczone w branży osoby.