Hell is Us – omówienie kreacji świata i warstwy narracyjnej

7 lipca 2022,
21:50
Kaja Piaścik

Dyrektor kreatywny Hell is Us w nowym materiale promocyjnym zdradził szczegóły fabuły i powstawania świata gry. Nadchodzący tytuł od Rogue Factor opowie przede wszystkim o ludzkich emocjach, które są źródłem przemocy i zniszczenia.

Główny bohater Hell is Us w walce z chimerami
Na skróty
  • Pojawił się materiał promocyjny Hell is Us, w którym dyrektor kreatywny Jonathan Jacques-Belletête opowiada o głównych założeniach fabularnych i światotwórczych gry.
  • Produkcja studia Rogue Factor będzie mieć premierę w 2023 roku.
  • Tytuł będzie dostępny na PC, PS5 i Xbox Series X/S.

W kwietniu pojawiła się pierwsza zapowiedź Hell is Us, nadchodzącej przygodówki akcji od studia Rogue Factor. Teraz w nowym materiale promocyjnym dyrektor kreatywny, Jonathan Jacques-Belletête, opowiada o warstwie narracyjnej gry i filarach, na których opierać się będzie świat przedstawiony.

Twórca opisuje szczegóły procesu powstawania tytułu pod względem fabularnym, jednocześnie skutecznie podsycając ciekawość odnośnie gotowego produktu. Wszystko wskazuje bowiem na to, że Hell is Us będzie nie tylko przyjemnym, gamingowym doświadczeniem skupionym na eksploracji świata, ale skupi się też na opowiadaniu historii, której tempo i dokładność odkrywania będzie zależało wyłącznie od gracza.

Hell is Us – fabuła i świat

Jak zapowiada Jacques-Belletête, „Głównym motywem Hell is Us jest twierdzenie, że przemoc to nieustający cykl napędzany ludzkimi emocjami i namiętnościami”. Tak właśnie, w dużym skrócie, przedstawia się fabuła gry, ale dyrektor kreatywny zapewnił nam głębszy wgląd w stronę narracyjną.

Proces powstawania tytułu rozpoczął się od sześciu podstawowych wytycznych. Pierwsza to eksploracja i odkrywanie półotwartego świata, które zależne są od gracza. Druga – czyli właśnie główny temat gry – mówi o ludzkich emocjach i namiętnościach jako źródłach konfliktów i okrucieństwa, a następnie Jacques-Belletête wymienia wynikającą z tego wojnę domową. Czwarty filar opiera się na systemie walki bronią białą i trzecioosobowej perspektywie, kolejny zaś na współczesnym settingu świata. Ostatni dotyczy przeciwników – twórcy zależało, żeby wrogami w grze nie byli ludzie, w wyniku czego w tytule zmierzymy się z człekokształtnymi chimerami.

Z przedstawionych zespołowi deweloperskiemu wytycznych powstały ostatecznie trzy główne warstwy narracyjne Hell is Us: wojna domowa, która podzieliła społeczność kraju na wielu płaszczyznach, metafizyczny kataklizm niszczący świat oraz rodzina (i przede wszystkim dziecko) jako główna ofiara konfliktów międzyludzkich. Te aspekty, wraz z wyjątkowym klimatem, eksploracją i odkrywaną we własnym tempie historią, będą stanowić najsilniejsze atuty produkcji.

Hell is Us zadebiutuje w przyszłym roku na PC oraz konsolach nowej generacji, a już teraz można dodać go do listy życzeń na Steamie.