W God of War: Ragnarök znajdziemy ponad 60 opcji, które pozwolą dostosować rozgrywkę pod konkretne potrzeby. Santa Monica Studios podzieliło się tą informacją z serwisem Game Informer, a ten opublikował krótki materiał, w którym zaprezentowano niektóre z omawianych funkcji.
God of War: Ragnarök przyjazny dla użytkownika
O oferowanej przez produkcję dostępności opowiedziała Mila Pavlin – szefowa działu odpowiedzialnego za „doświadczenie użytkownika”. Przyznała ona, że dodatkowe funkcje powstały z myślą o graczach niepełnosprawnych, którzy na co dzień nie mogą w pełni cieszyć się grami z racji na obecne w nich bariery.
Przy projektowaniu opcji dostępności twórcy skupili się na czterech obszarach: wzroku, słuchu oraz umiejętnościach motorycznych i kognitywnych. Oto kilka przykładowych funkcji, które uproszczą rozgrywkę w GoW: Ragnarök:
- tryb wysokiego kontrastu – pozwoli dostosować kolory różnego rodzaju przedmiotów, aby ułatwić rozeznanie w nich;
- spowolniony ruch przedmiotów, w które trzeba np. trafić toporem;
- sygnały dźwiękowe oraz napisy, które wskażą nam jaki przycisk powinniśmy w danym momencie wcisnąć;
- automatyczne podnoszenie przedmiotów, z którego z pewnością skorzysta wielu graczy;
- wspomaganie nawigacji kamery, aby ułatwić wypatrywanie konkretnych celów.
Wymienione opcje to tylko kilka przykładów z tego, co przygotowali twórcy. Jak widać, Sony kładzie duży nacisk na ten konkretny element wydawanych produkcji. Podobne funkcje mogliśmy zobaczyć już w The Last of Us Part II oraz The Last of Us Part I.
Dla przypomnienia, God of War: Ragnarök trafi na rynek 9 listopada 2022 roku. Tytuł zadebiutuje na konsolach PS4 oraz PS5.