Diablo 4 w pierwszym sezonie dostarczy sporo nowości. Czego już się dowiedzieliśmy?

24 czerwca 2023,
17:04
Arek Grabowski
Barbarzyńca z Diablo 4 walczy z potworami w pustynnej scenerii.

Obecnie w Diablo 4 jedyną zawartością jest podstawowa fabuła gry. Wiemy jednak, że Blizzard planuje wydanie pierwszego sezonu już niebawem. Wprowadzi on sporo zmian, nowości oraz dodatkowej zawartości do sprawdzenia. Szczegółów wciąż nie ma zbyt wiele, jednak poniżej przedstawiamy wszystko, co już wiadomo o sezonie pierwszym w Diablo 4.

Data premiery pierwszego sezonu w Diablo 4 oraz nowa zawartość

Dokładna data premiery nie jest obecnie znana. Dowiedzieliśmy się od Blizzarda jedynie tego, że pierwszy sezon wyjdzie „w połowie końca lipca”. Według wcześniejszych zapowiedzi data premiery była ustalona około półtora miesiąca po 6 czerwca.

Gracze uzyskają dostęp do kolejnych linii zadań z powracającymi oraz zupełnie nowymi postaciami. Twórcy wprowadzą ulepszenia balansu oraz niektórych mechanik rozgrywki. Zapowiedziane zostały nowe przedmioty legendarne oraz funkcje. W sezonie pierwszym można wziąć udział tylko po ukończeniu podstawowej fabuły w Diablo 4 co najmniej jedną postacią.

Warto zauważyć, że gracze będą musieli stworzyć nowego bohatera, by mieć dostęp do sezonowej zawartości. Nie trzeba rozgrywać całej kampanii na nowo. Wystarczy, że gra została ukończona tylko raz. To zdenerwowało mimo wszystko dużą część społeczności.

Przepustka bojowa sezonu pierwszego w Diablo 4

Blizzard poinformował, że zakup przepustki bojowej jest jedynie opcjonalny. Gracze uzyskają dostęp do aż 27 darmowych poziomów. Po zakupie przepustki będzie można otrzymać podstawową zawartość i dodatkowe 63 nagrody. Kolejne poziomy odblokowujemy, po prostu grając w Diablo 4. Zliczane są zabijane stwory, pokonane lochy czy różne inne aktywności.

Przepustka bojowa w Diablo 4

Dzięki temu zyskujemy punkty doświadczenia przepustki bojowej. Awansowanie na kolejne poziomy gwarantuje nagrody. Można również skorzystać z Podróży Sezonowej, która umożliwia szybsze zdobywanie punktów przepustki bojowej. To mechanika pozwalająca na ukończenie celów w kolejnych rozdziałach gry.

W Podróży Sezonowej zdobywamy Przysługę, czyli specjalną walutę do awansowania w przepustce bojowej. Można dzięki temu szybciej uzyskać maksymalny poziom oraz wszystkie dostępne nagrody. Podróż Sezonowa umożliwia także zdobycie innych przydatnych i rzadkich przedmiotów. Każdy sezon ma trwać około 3 miesięcy.

Ile będzie kosztowała przepustka bojowa w Diablo 4?

Gracze mogą wybrać jedną z dwóch wersji przepustki bojowej:

  • Premium – 1000 platyny (10 dolarów);
  • Przyspieszona – 2800 platyny (25 dolarów).

Po zakupie edycji Deluxe Diablo 4 automatycznie otrzymujemy przepustkę Premium. W przypadku wersji Ultimate zyskujemy Przyspieszony Battle Pass. Droższa przepustka różni się tym, że ma od razu odblokowane 20 pominięć poziomów.

Co otrzymujemy za kolejne poziomy przepustki bojowej w Diablo 4?

Nagrodami są oczywiście przedmioty kosmetyczne, lecz nie tylko. Otrzymujemy również złoto, emotki, tytuły i wiele innych akcesoriów. Warto zauważyć, że można także zdobyć Przyspieszenia sezonowe czy też Smoldering Ashes. Dzięki tym przedmiotom można wzmacniać PD dla postaci, a także odblokowywać błogosławieństwa.

Błogosławieństwa sezonowe w Diablo 4

Ten drugi aspekt jest tutaj znacznie ciekawszy. Błogosławieństwa to inaczej wzmocnienia zapewniające dodatkowe PD, złoto lub obole. Można mieć tylko jeden aktywny buff tego rodzaju. Jedynym zastrzeżeniem, na które narzekają gracze, jest to, że trzeba mieć określony poziom, by móc korzystać z błogosławieństw sezonowych. Wykupując pominięcia, można uzyskać dostęp do wzmocnień szybciej niż niepłacące osoby.

Co będzie przenoszone między sezonami w Diablo 4?

Podczas opublikowanej rozmowy deweloperów Diablo 4, Rod Fergusson, dyrektor generalny projektu, powiedział, że poziomy Renomy, odkrywanie map i lokalizacje Ołtarzy Lilith nie będą resetowane z każdym kolejnym sezonem. Wszystkie punkty szybkiej podróży także zostaną zachowane.

Fergusson mówił również o aktywnościach, które trzeba wykonać na nowo. Należą do nich lochy, twierdze oraz niektóre zadania poboczne. Podkreślił on jednak, że Blizzard ponownie ocenia te wymagania, więc potencjalnie w przyszłości mogą ulec zmianie.