Choć od premiery wczesnego dostępu gry Darkest Dungeon II minęło już ponad pół roku, Red Hook Studios w żadnym razie nie zamierza zwalniać tempa prac nad swoim najnowszym dziełem. W opublikowanym na stronie studia komunikacie, twórcy opowiedzieli nam o dalszych planach rozwoju tytułu. Zaznaczyli przy okazji, że cały czas pozostają w stałym kontakcie ze społecznością graczy zarówno na Discordzie, jak i Reddicie, aby na bieżąco zapoznawać się z pojawiającymi się tam opiniami na temat gry.
Darkest Dungeon II bez premiery w 2022 roku
Premiera wersji 1.0 przypadnie na luty 2023 roku. Dla dużej części graczy mogła być to wiadomość szokująca, gdyż pierwsza część serii przebywała we wczesnym dostępie dokładnie 12 miesięcy, stąd też pojawiły się przepuszczenia, jakoby z kontynuacją mogłoby być podobnie. Twórcy sami jednak przyznają, że czeka ich jeszcze ogrom pracy, dlatego rzucanie jakimkolwiek wcześniejszym terminem byłoby nierozsądne.
Najważniejsze zmiany
W najbliższych aktualizacjach studio Red Hook zamierza skupić się głównie na ogólnej modyfikacji najważniejszych mechanik istniejących w grze. Mowa tu przede wszystkim o systemie relacji, który choć na papierze zapowiadał się całkiem intrygująco, tak w rzeczywistości okazał się raczej prosty, przewidywalny i pozbawiony większej głębi. Twórcy zamierzają podejść do tego tematu od całkowicie nowej strony, aby relacje budowane między postaciami miały fundamentalne znaczenie dla naszej przygody, a sam proces ich powstawania był zdecydowanie bardziej ekscytujący.
Zmian doczeka się również system progresji, który powszechnie uznawany był za najsłabsze ogniwo tytułu. Aktualna mechanika opiera się bowiem na zbieraniu podczas wypraw „nadziei”, dzięki której odblokowujemy kolejnych bohaterów, przedmioty oraz mniej istotne elementy gry. System ten nie jest w żadnym stopniu immersyjny, a zdobywanie kolejnych poziomów profilu wiąże się z brakiem jakiegokolwiek uczucia satysfakcji. Studio zapowiedziało więc prace nad kompletnie nową i odświeżoną mechaniką progresji, zdecydowanie bardziej przypominającą tę, którą znamy już z pierwszej części serii.
Kolejne plany studia Red Hook
Twórcy zdradzili nam, że większość sił zespołu przekierowana została do ubogacania zawartości już w grze występującej, dlatego też prace nad nowymi regionami i przeciwnikami zejdą na dalszy plan. Już niedługo w pojawią się jednak nowi mini – bossowie, których spotkać będziemy mogli w większości obecnych w grze lokacji. Lekkich usprawnień doczeka się również sam dyliżans, którego prowadzenie pozbawione zostanie wszelkich zręcznościowych aspektów, a wiązać się będzie z podejmowaniem większej ilości decyzji. Zmianą, którą zobaczymy najszybciej, będzie znaczne ulepszenie systemu błyskotek, które na tę chwilę pozostają jedynie płytkimi bonusami do statystyk naszych bohaterów.
Na kolejną dawkę wieści od Red Hook Studios nie przyjdzie nam raczej zbyt długo czekać, twórcy przyznali bowiem, że planują zwiększyć zarówno częstotliwość wypuszczania kolejnych aktualizacji, jak i komunikatów informujących nas o postępach prac.