Dyrektor i projektant Mario, Shigeru Miyamoto, w wywiadzie dla Variety, oznajmił że „aplikacje mobilne nie będą główną ścieżką przyszłych gier Mario„. Tytuły z serii nie odniosły na urządzeniach przenośnych takiego sukcesu jaki zwykle widać w przypadku popularnych marek i nie spełniły oczekiwań twórców.
Mario w przyszłości nie będzie dostępne na urządzeniach mobilnych
W pierwszym roku Super Mario Run wygenerowało około 60 milionów dolarów, a Mario Kart Tour 300 milionów od debiutu w 2019 roku. W porównaniu do zarobionych przez Mario Kart 8 na Nintendo Switch trzech miliardów dolarów, wyniki produkcji na urządzeniach mobilnych nie były zadowalające.
Niskie zainteresowanie tytułem było też powodem usunięcia Dr. Mario World ze sklepów mobilnych w 2021 roku. Miyamoto w wyniku takich, a nie innych osiągnięć na tej płaszczyźnie, stwierdził, że mimo to plusem dodania gier Mario na rynek mobilny było umożliwienie większej liczbie odbiorców zapoznania się z jednym z flagowych tytułów dostępnych na Nintendo Switch.
Staramy się zdefiniować, jaka jest rozgrywka, jaka jest metoda, a następnie zdefiniować, z jakich urządzeń korzystamy.
Shigeru Miyamoto
Jak zauważa twórca, „Nintendo odciąga Mario od rynku mobilnego”. Przede wszystkim podstawową strategią Nintendo jest zintegrowanie ze sprzętem i oprogramowaniem w grach. Shigeru Miyamoto nawiązuje w swojej wypowiedzi do integralności sterowania, jaka jest w tym przypadku jedną z najważniejszych części rozgrywki. Pod tym względem telefon komórkowy nie jest wystarczający, aby w pełni oddać kluczowe zalety gameplayu, za to mimo wszystko daje użytkownikom smartfonów nie posiadającym konsoli możliwość poznania świata Mario także od tej strony.