Czy sukces Starfielda wpłynie na Redfalla? Harvey Smith z Arkane Studios komentuje rywalizację z Bethesdą

25 marca 2023,
17:48
Dorota Żak
Walka w Redfall

Tworzony przez Arkane Studios Redfall zadebiutuje 2 maja, a zbliżający się termin premiery oznacza, że do tego czasu o grze usłyszymy jeszcze wiele razy. Niedawno mogliśmy obejrzeć jej zwiastun fabularny i dowiedzieć się, że nie pojawią się w niej mikrotransakcje. W międzyczasie Harvey Smith, szef Arkane odniósł się także do braku wersji tytułu na PlayStation.

Redfall nie boi się konkurencji ze strony Starfielda

Nie jest to oczywiście jedyna jego wypowiedź na temat produkcji w ciągu ostatnich kilku dni. W rozmowie z portalem PCGamesN Smith został zapytany czy martwi go, że nadciągający Starfield Bethesdy może przyćmić sukces Redfalla. Premiery gier dzieli co prawda kilka miesięcy (kosmiczna produkcja Bethesdy ma ukazać się 6 września), ale oba tworzące je studia podlegają pod Microsoft, co może lekko wzmagać rywalizację.

Smith jednak nie jest tym zaniepokojony. Jego zdaniem ekipa pracująca nad Redfallem – i on sam, pozostając związanym z Arkane Studios od 15 lat – przetrwała już naprawdę dużo, wliczając w to m.in. pandemię, mordercze szerszenie czy wchłonięcie przez Microsoft. Nie zamierza więc czuć się źle z tego powodu, że podlega pod firmę, w której są obecne także inne, większe zespoły, pracujące nad zupełnie innymi grami.

Starfield będzie naprawdę wielką rzeczą i uszczęśliwi ludzi na wiele lat, ale to zupełnie inna rzecz [niż Redfall]. Ich odbiorcy w pewnym stopniu się pokrywają, ale nie całkowicie i zdecydowanie uderzamy w inny ton – ale cieszę się, że [Bethesda Game Studios] istnieje i zamierzam dużo grać w Starfielda.

Harvey Smith dla PCGamesN

Inną kwestią jest to, że, jak wspomina, Smith, pozostawanie w cieniu Bethesdy nie należy w tym przypadku do niczego nowego a przerzucanie się kolejnymi grami to norma. Następnie wymienia, że Arkane stworzyło Dishonored, Bethesda odpowiedziała Skyrimem, ci pierwsi przygotowali później Dishonored 2, ci drudzy kolejnego Fallouta. Bardziej jednak traktuje ten wyścig w kategorii wzajemnego motywowania się i inspiracji, mogąc wiele się nauczyć od zespołów większych niż ten w Arkane Studios.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, co robimy, i jesteśmy bardzo dumni z zespołu. Uwielbiam pracować w tej samej firmie z id Software, Shinjim Mikamim (Tango Gameworks) i Toddem Howardem, jest w tym dużo siły i uczymy się od nich.

Harvey Smith dla PCGamesN