CD Projekt Red potwierdził, że nadchodząca gra z serii The Witcher będzie korzystać z Unreal Engine 5. Decyzja ta została podjęta w celu poprawy wydajności i jakości grafiki, które były problematyczne w poprzednich tytułach studia korzystających z własnego silnika REDengine. Przejście na UE5 ma na celu nie tylko zapewnienie lepszych narzędzi do tworzenia otwartych światów, ale także rozwiązanie problemów technicznych, takich jak stuttering, które często występują w grach opartych na Unreal Engine.
Nowe technologie w Unreal Engine 5
Jednym z głównych problemów związanych z Unreal Engine 5 na PC były przypadki stutteringu, które znacząco wpływały na płynność gry. CDPR wraz z Epic Games pracuje nad wprowadzeniem systemu pre-keszowania Pipeline State Object (PSO), który ma na celu zredukowanie tych problemów. Nowa technologia pozwoli na automatyczne zbieranie wszystkich potrzebnych PSO podczas ładowania zasobów, co ma zapobiec przerywaniom w grze spowodowanym przez kompilację shaderów w czasie rzeczywistym.
Wyjątkowe możliwości Unreal Engine 5
Wybór Unreal Engine 5 przez CDPR nie był przypadkowy. Twórcy gry zauważyli, że UE5 oferuje zaawansowane narzędzia do tworzenia realistycznych i szczegółowych środowisk, co jest kluczowe dla serii The Witcher. Jak zauważył Jakub Knapik, dyrektor artystyczny CDPR, UE5 to „skrzynka narzędziowa”, która pozwala zespołom na eksperymentowanie i tworzenie wspaniałych, realistycznych środowisk w krótkim czasie.
Paweł Zawodny, CTO CDPR, podkreślił, że przejście na UE5 było również motywowane chęcią wsparcia dla otwartych światów, co jest jednym z kluczowych elementów gier z serii The Witcher. Współpraca z Epic Games ma na celu pełne wykorzystanie potencjału nowego silnika i zapewnienie graczom niespotykanej dotąd jakości rozgrywki.
CD Projekt Red zapowiada, że technologia pre-keszowania PSO będzie testowana na nadchodzących grach, w tym The Witcher 4, aby sprawdzić jej skuteczność w eliminowaniu problemów stutteringu. Jeśli testy zakończą się sukcesem, rozwiązanie to może zostać wdrożone również w edytorze Unreal Engine 5, co pozwoli na jeszcze lepsze dostosowanie narzędzi do potrzeb deweloperów.
Przejście na Unreal Engine 5 jest krokiem milowym dla CD Projekt Red, który ma na celu poprawę jakości swoich gier i rozwiązanie problemów technicznych, które były bolączką poprzednich tytułów. Gracze mogą oczekiwać, że nadchodzące gry studia, w tym The Witcher 4, będą oferować jeszcze lepsze doświadczenia wizualne i wydajnościowe.