Prace nad kolejną odsłoną Wiedźmina nabierają tempa, a deweloperzy z CD Projekt RED nie kryją entuzjazmu związanego z nowymi możliwościami technologicznymi. Studio intensywnie wykorzystuje najnowszą wersję silnika Unreal Engine 5.6, która według zespołu otwiera zupełnie nowe perspektywy twórcze.
Jan Hermanowicz, menedżer produkcji inżynieryjnej pracujący przy Wiedźminie 4, w rozmowie z GamesRadar podkreślił, że przejście na nowy silnik znacząco przyspieszyło proces tworzenia gry. Deweloperzy mogą teraz eksperymentować z wieloma innowacyjnymi funkcjami, które umożliwiają błyskawiczne wprowadzanie zmian i testowanie nowych rozwiązań. Warto zauważyć, że Wiedźmin 4 ma być „wyjątkowo żywy” według twórców, postacie (w tym główna bohaterka) mają być głębokie, a także zobaczymy rewolucję, jeśli chodzi o stopień rozbudowania zadań. Zaawansowane możliwości technologiczne przy produkcji tak ambitnego tytułu to wręcz konieczność!
Technologia wykorzystana w Wiedźminie 4 przełoży się też na pracę przy innych projektach
Co istotne, ulepszenia wprowadzane przy okazji prac nad nowym Wiedźminem nie pozostaną wyłącznie w tym projekcie. Hermanowicz wyjaśnił, że wszystkie innowacje technologiczne związane z tworzeniem rozległych światów otwartych będą wykorzystywane również w innych produkcjach studia. Wśród nich znajduje się sequel Cyberpunka 2077 o kodowej nazwie Orion, który właśnie wszedł w fazę preprodukcji.
Im lepiej dostosowane są nasze narzędzia do konkretnego typu gry, tym łatwiej jest nam ją tworzyć.
Jan Hermanowicz, menedżer produkcji inżynieryjnej Wiedźmina 4
Podkreśla również, że Wiedźmin 4 służy obecnie jako swoisty poligon doświadczalny, którego efekty przyniosą korzyści całej branży gier.
Novigrad z Wiedźmina 3: Dziki Gon jako punkt odniesienia
Ciekawostką jest fakt, że zespół dokładnie przeanalizował jedno z najbardziej złożonych miejsc z Wiedźmina 3 – tętniące życiem miasto Novigrad. Deweloperzy przyglądali się temu, co udało im się osiągnąć w przeszłości, ale także zastanawiali się nad elementami, których nie mogli zrealizować ze względu na ówczesne ograniczenia techniczne. Ta wiedza ma pomóc w stworzeniu jeszcze bardziej realistycznych i gęsto zaludnionych lokacji w nadchodzącej produkcji.
Artyści z nowymi możliwościami zadbają o piękno Wiedźmina 4
Julius Girbig, starszy animator techniczny, nie może nachwalić się nowych narzędzi dostępnych w Unreal Engine 5.6. Szczególnie podkreśla możliwość tworzenia i dopracowywania „setek postaci” bez konieczności grzebania w kodzie źródłowym.
To uwolniło mnie jako artystę. Mogę teraz myśleć szerzej i tworzyć rzeczy na większą skalę.
Julius Girbig, starszy animator techniczny pracujący przy Wiedźminie 4
Wspomina również o technologii nanite foliage, która pozwala na generowanie rozległych, szczegółowych lasów praktycznie bez ograniczeń.
Prezentacja technologiczna Wiedźmina 4 zachwyciła społeczność
Studio niedawno zaprezentowało demo technologiczne podczas wydarzenia poświęconego silnikowi Unreal Engine, co spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. Marcin Momot, dyrektor ds. społeczności globalnej CD Projekt RED, zapewnił fanów, że materiał pokazany w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę to dopiero początek.
Ta gra zapowiada się wyjątkowo i nie możemy się doczekać, aż pokażemy wam więcej, gdy nadejdzie odpowiedni moment.
Marcin Momot, dyrektor ds. społeczności globalnej CD Projekt RED
Wiedźmin 4 powstaje z myślą o PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Data premiery pozostaje nieznana, ale entuzjazm zespołu deweloperskiego może sugerować, że projekt rozwija się zgodnie z planem.