Slay the Spire 2 będzie działać na silniku Godot Engine zamiast Unity

15 kwietnia 2024,
09:05
Arek Grabowski
Artefakty i karty ze Slay the Spire 2

Niedawno studio Mega Crit zapowiedziało Slay the Spire 2, czyli kontynuację niezwykle udanej karcianki z mechaniką deck-buildingu i roguelike. Gra ukaże się już w następnym roku na PC za pośrednictwem Early Access. Deweloper potwierdził (przez IGN), że porzucono silniku Unity, który był wykorzystany w pierwszej odsłonie. Slay the Spire 2 powstaje przy użyciu Godot Engine na otwartym kodzie źródłowym.

Dlaczego Slay the Spire 2 wykorzystuje nowy silnik?

Pozwala on na „nowoczesne funkcje, nową oprawę wizualną oraz rozszerza możliwości modyfikacji”. Studio Mega Crit już wcześniej krytykowało opłaty instalacyjne za gry z Unity. Deweloper zagroził przejściem na nowy silnik, jeżeli to nie ulegnie zmianie. Tak rzeczywiście się stało – Slay the Spire 2 powstanie przy użyciu Godot zamiast Unity.

Twórcy zapowiadają, że w grze znajdą się „nowe sposoby rozgrywki”. Oprócz tego otrzymamy zapewne szersze możliwości modowania tytułu. Dokładna data premiery Slay the Spire 2 jeszcze nie została ujawniona.