Blizzard ze skargami na tryb rankingowy Overwatch 2. Nadchodzą poważne zmiany

30 stycznia 2023,
11:43
Jacek Kowal

Niedługo rozpocznie się trzeci sezon rankingowy w Overwatch 2 i wprowadzi on istotne zmiany w balansie bohaterów. Kolejne poprawki będą dodawane w sezonie czwartym, ale Blizzard planuje jeszcze więcej modyfikacji w swojej grze.

Załoga Overwatch

W krótkim poście na oficjalnym blogu Blizzarda reżyser Aaron Keller przyznał, że nowy tryb rankingowy w Overwatch 2 nie był dość intuicyjny. Mowa tu o zamieszaniu wokół rzeczywistej rangi poszczególnych członków drużyny. To utrudniało ocenę faktycznych umiejętności poszczególnych graczy, a co za tym idzie tworzenie zgranych grup, a także mogło obniżać morale, gdy gracze o różnych rangach zostali umieszczeni w tym samym meczu

Jednak Blizzard postanowił naprawić ten problem. Pierwsze zmiany pojawią się już w trzecim sezonie rozgrywek, a następne w czwartym. Modyfikacje mają na celu zwiększenie przejrzystości systemu. Dokładne informacje na ten temat niedługo mają zostać ujawnione, zarówno te krótkoterminowe, jak i długoterminowe wizje, choć już teraz poznaliśmy nieco detali.

Blizzard otrzymywał skargi na Overwatch 2

Keller powiedział, że firma otrzymywała wiele wiadomości, że gra nie wydaje się wystarczająco satysfakcjonująca. Zdobywanie nagród, które i tak jest już mocno utrudnione w porównaniu z pierwszą częścią, trwa o wiele za długo. Dlatego już w trzecim sezonie niektóre elementy mają ulec zmianie i naprawić te problemy. Więcej szczegółów na ten temat poznamy w przyszłym tygodniu.

Dodatkowo Keller rozważa częstsze wprowadzenie łatek balansujących. „Poprawki na gorąco” mają nieco ułatwić deweloperom wyważanie rozgrywki, co pozwoliłoby chociażby wcześniej osłabić Wieprza, który do niedawna był zbyt potężny. Oczywiście nadal istnieją plany dla początkowej i śródsezonowej aktualizacji, ale niewykluczone, że pomiędzy nimi również otrzymamy kilka zmian.

Postacie z gry Overwatch
Źródło: Blizzard

Wielu graczy frustrują zdolności niektórych bohaterów, które pozwalają im eliminować przeciwników jednym strzałem. Aktualnie trwają dyskusje na temat zmiany czasu regeneracji tych umiejętności, a także ich ogólnej siły. To oczywiście nie jest proste, ponieważ wszelkie poprawki muszą uwzględniać częstotliwość grania danym bohaterem, a także fantazje gracza, który nim steruje.

Na koniec Keller zapowiedział drobne zmiany w koszcie superzdolności. W trzecim sezonie przy zmianie bohatera naładowanie naszego ulta zwróci się w zaledwie 25%.