Już wcześniej informowaliśmy, że Blizzard anulował prace nad niezapowiedzianą grą survivalową. Według społeczności powodem były zwolnienia i restrukturyzacja w Microsofcie. Okazuje się jednak, że to nie prawda. Blizzard anulował swój projekt przez problemy z silnikiem Synapse, na którym powstawała gra. Survivalowa gra o kodowej nazwie Odyssey została odrzucona przez „piekło deweloperskie”. Całość opisuje serwis Bloomberg.
Silnik Synapse „nie był gotowy do produkcji” według Blizzarda
Fala zwolnień w Microsofcie spowodowała, że pracę straciło około 1900 pracowników z różnych działów. Dlatego też mogło to wpłynąć na obecnie trwające projekty. Mimo wszystko nie to było powodem anulowania survivalowej gry Blizzarda. Nad tym projektem pracowało około 100 osób – zostaną one przeniesione do zupełnie innych prac lub zwolnione w ramach restrukturyzacji.
Problemy techniczne, zmagania z Synapse, niepokój interesariuszy oraz ciągle przesuwane okno premiery spowodowały, że Odyssey nigdy się nie pojawi. Serwis Bloomberg podkreśla „zbyt optymistyczne” podejście Blizzarda w momencie zapowiedzi tego projektu.