Niedawno Michael Douse, dyrektor ds. wydawniczych w Larian Studios, odniósł się do aktualizacji związanej ze „wsparciem modów”. Otrzymał tam kilka ostrych słów od toksycznych członków społeczności. Wymagali oni przede wszystkim szybszych aktualizacji. Podczas konwersacji wyniknęła pewna rewelacja. Okazuje się, że Baldur’s Gate 3 sprzedano w „ponad” 10 milionach kopii od momentu premiery.
This is a game that went from ~2 mil players to way over 10 in a very short space of time, so it’s natural the conversation becomes muddier and complex. But in order to maintain the same level of dialogue, we need people to understand that these conversations take time.
— Very AFK (@Cromwelp) February 25, 2024
Społeczność wyczekuje wsparcia modów, kiedy gra jest na rynku dopiero od około 6 miesięcy. Ostatecznie nie można tego uznać za długi czas – twórcy również nie mają żadnego obowiązku wprowadzania takiej funkcji. Michael Douse uspokaja jednak, że wsparcie modów będzie, a społeczność po prostu musi być cierpliwa.
Baldur’s Gate 3 odnotowało bardzo szybki i duży wzrost popularności od momentu premiery
Gra we wczesnym dostępie Steam nie była końcowo tak popularna. Po jej oficjalnej premierze natomiast „bańka wybuchła”. Tytuł natychmiast stał się hitem i zyskał ogromną popularność. Baldur’s Gate 3 osiągnęło już ponad 10 milionów sprzedaży, co jest świetnym wynikiem. Warto zauważyć, że gra przez cały czas utrzymuje premierową cenę.
Baldur’s Gate 3 otrzymało wiele nagród w różnych dziedzinach – najażniejsza z nich to oczywiście tytuł produkcji roku. Ta kwestia także przyczyniła się do popularności i ostatecznie sprzedaży. Gra jest doceniana, otrzymuje tylko bardzo dobre recenzje oraz najpewniej liczba graczy ostatecznie znacznie wzrośnie.