AMD Radeon Super Resolution (RSR) odpowiedzią na NVIDIA Image Scaling

29 grudnia 2021,
22:23
Wojciech Chybciński

NVIDIA twierdzi, że ich rozwiązanie upscalingu Image Scaling, które po aktualizacji wykorzystuje algorytmy wyostrzania do poprawy jakości obrazu, jest wydajniejsze niż dotychczasowy odpowiednik konkurencji — FidelityFX Super Resolution. AMD nie pozostaje bierne w stosunku do tej sytuacji.

Karta graficzna
Na skróty
  • Jak podaje źródło, AMD pracuje nad rozwiązaniem technologii upscalingu dostępnego w (prawie) każdej grze.
  • RSR to nowa implementacja algorytmu dotychczasowego FSR, która znalazła swoje miejsce już w samym sterowniku graficznym.
  • Aktualizacja pojawi się już w styczniu 2022 roku.

Technologia upscalingu jest już z nami dłuższy czas. Dzięki niej gracze ze słabszym sprzętem mogą uruchomić grę w niższej rozdzielczości po to, by zaraz podnieść ją (zwykle do tej natywnej monitora), wykorzystując sztuczną inteligencję, zyskując obraz w prawie tak dobrej jakości, jak normalnie, ale osiągając przy tym sporo lepszą wydajność.

W sieci za sprawą VideoCardz pojawiły się informacje na temat nowego rozwiązania upscalingu Radeon Super Resolution, w skrócie RSR. Powinno ono pomóc jeszcze większej grupie graczy uzyskać wyższą liczbę klatek na sekundę, wykorzystując do tego swój dotychczasowy sprzęt.

AMD Radeon Super Resolution wspierać będzie praktycznie wszystkie gry

To tak naprawdę ten sam algorytm znany już z poprzedniego rozwiązania FidelityFX Super Resolution, ale pracujący w niższej warstwie, a konkretnie już w sterowniku, którego aktualizacja ujrzy światło dzienne w styczniu przyszłego roku. Dotychczasowe rozwiązanie wymagało implementacji w programie przez deweloperów. Za to nowy RSR dzięki temu zadziała w grach wspierających tryb full screen exclusive, czyli praktycznie we wszystkich współczesnych tytułach. Jedynym wymaganiem jest sprzęt, ponieważ technologia AMD wspierać będzie karty graficzne oparte na RDNA i RDNA 2.