Sprawdź najnowsze hity od Guru Gier
NVIDIA twierdzi, że ich rozwiązanie upscalingu Image Scaling, które po aktualizacji wykorzystuje algorytmy wyostrzania do poprawy jakości obrazu, jest wydajniejsze niż dotychczasowy odpowiednik konkurencji — FidelityFX Super Resolution. AMD nie pozostaje bierne w stosunku do tej sytuacji.
Technologia upscalingu jest już z nami dłuższy czas. Dzięki niej gracze ze słabszym sprzętem mogą uruchomić grę w niższej rozdzielczości po to, by zaraz podnieść ją (zwykle do tej natywnej monitora), wykorzystując sztuczną inteligencję, zyskując obraz w prawie tak dobrej jakości, jak normalnie, ale osiągając przy tym sporo lepszą wydajność.
W sieci za sprawą VideoCardz pojawiły się informacje na temat nowego rozwiązania upscalingu Radeon Super Resolution, w skrócie RSR. Powinno ono pomóc jeszcze większej grupie graczy uzyskać wyższą liczbę klatek na sekundę, wykorzystując do tego swój dotychczasowy sprzęt.
To tak naprawdę ten sam algorytm znany już z poprzedniego rozwiązania FidelityFX Super Resolution, ale pracujący w niższej warstwie, a konkretnie już w sterowniku, którego aktualizacja ujrzy światło dzienne w styczniu przyszłego roku. Dotychczasowe rozwiązanie wymagało implementacji w programie przez deweloperów. Za to nowy RSR dzięki temu zadziała w grach wspierających tryb full screen exclusive, czyli praktycznie we wszystkich współczesnych tytułach. Jedynym wymaganiem jest sprzęt, ponieważ technologia AMD wspierać będzie karty graficzne oparte na RDNA i RDNA 2.
Wojciech Chybciński