Alan Wake 2 jest świetnie zoptymalizowany na konsolach według dyrektora ds. komunikacji z Remedy Entertainment. Thomas Puha podkreśla, że zespół wykonał niesamowitą pracę, by połączyć dobrą wydajność oraz genialnie wyglądającą oprawę wizualną.
Especially as a console player, I'm really happy how good Alan Wake 2 is on console platforms. We had a lot of focus on them throughout development ensuring the game would run well and look as incredible as it does. Focused on all platforms to be fair, as well as we could.
— Thomas Puha (@RiotRMD) October 21, 2023
Yes. I have the unofficial role of "player experience" which is a very very loose term, but I'm all about the console quality as we have more than enough folks to drive the PC quality to as good as it can be.
— Thomas Puha (@RiotRMD) October 21, 2023
Wiemy jednak, że w Alan Wake 2 zabraknie trybu wydajności dla konsol Xbox Series S. Podzespoły tego sprzętu po prostu nie poradzą sobie z oprawą tytułu. Dyrektor ds. komunikacji faworyzuje wersję konsolową gry. Napisał jednak również, że na PC tytuł będzie „tak dobry jak to tylko możliwe”.
Alan Wake 2 ma wyglądać lepiej niż materiał z majowego State of Play
Niestety nie otrzymaliśmy tym razem żadnych nowych materiałów wideo z gry. Wiemy jednak, że Alan Wake 2 będzie finalnie wyglądał lepiej niż na filmie opublikowanym podczas majowego State of Play. Puha podkreślił, że poprawiono wydajność i oprawę wizualną.
Remedy pisze, że dodano więcej szczegółów, poprawiono osiągi, gradację kolorów i kilka innych rzeczy. Powyższe wideo pochodzi z fazy rozwoju Alana Wake’a 2.
Gra pojawi się 27 października na Xbox Series X/S, PlayStation 5 i PC. Wygląda na to, że możemy oczekiwać satysfakcjonującej optymalizacji. Wersja PC oraz Series S będą najpewniej najgorsze pod tym względem. Remedy faworyzuje szczególnie PS5 i Series X.