Obsidian Entertainment stawia na konsekwencje wyborów gracza. W sequelu The Outer Worlds raz rozdane punkty umiejętności pozostaną z nami do końca gry.
Brandon Adler, reżyser The Outer Worlds 2, w rozmowie z RPG Site ujawnił kontrowersyjną decyzję projektową – nadchodząca gra RPG nie pozwoli graczom na zmianę raz wybranych umiejętności postaci. To świadomy wybór studia Obsidian Entertainment, które zamiast próbować zadowolić wszystkich, woli „wybrać swoją ścieżkę”.
Koniec z eksperymentowaniem w The Outer Worlds 2
W większości współczesnych gier RPG gracze mogą swobodnie resetować umiejętności swojej postaci, testując różne style gry. The Outer Worlds 2 pójdzie pod prąd tego trendu. Kiedy wydamy punkty umiejętności na konkretne zdolności czy statystyki, nasza decyzja będzie nieodwracalna.
Wiele gier pozwala na nieograniczone zmiany buildu postaci. W takich przypadkach przestaję odgrywać konkretną rolę – raz jestem snajperem eliminującym cele z dystansu, za chwilę mistrzem perswazji, a potem znowu kimś innym. To nie jest złe podejście, ale nie pasuje do The Outer Worlds 2.
Brandon Adler, reżyser The Outer Worlds 2
Odgrywanie roli to serce The Outer Worlds 2
Reżyser podkreśla, że priorytetem jest stworzenie gry z silnym elementem role-playingu. Gracze mają budować swoją postać i żyć z konsekwencjami swoich wyborów przez całą przygodę.
Chcę się upewnić, że odgrywanie roli jest naprawdę mocne. Że budujesz swoją postać i konsekwentnie podążasz wybraną ścieżką przez całe doświadczenie.
To prawdopodobnie niepopularna opinia, ale dla mnie to nie jest najważniejsze. Nie wchodzi to w rachubę przy tworzeniu fajnej gry, którą chcę zrobić.
Brandon Adler, reżyser The Outer Worlds 2
Studio zdaje sobie sprawę, że taka decyzja może odstraszyć część graczy. Mimo wszystko obierają pewną ścieżkę, którą chcą podążać.
The Outer Worlds 2 będzie oferować szacunek dla czasu gracza
Paradoksalnie, brak możliwości zmiany umiejętności ma być formą szacunku dla czasu graczy. Według twórców, skoro decyzje mają znaczenie, gracze będą je podejmować świadomie, a gra odpowie na nie odpowiednią reaktywnością świata.
Mówimy graczom: wasze wybory mają znaczenie, więc traktujcie je poważnie. My z kolei uszanujemy to, dając wam ciekawą reaktywność na te decyzje. To jest szacunek dla waszego czasu.
Brandon Adler, reżyser The Outer Worlds 2
The Outer Worlds 2 nie będzie grą dla wszystkich
Studio Obsidian nie ukrywa, że The Outer Worlds 2 może nie trafić w gusta wszystkich graczy. Zamiast próbować stworzyć produkt uniwersalny, twórcy wolą skupić się na konkretnej wizji.
Musimy jasno komunikować, czego gracze mogą się spodziewać. Jeśli to nie dla nich – rozumiemy. Mamy nadzieję, że uda nam się ich przekonać, ale nie zamierzam tworzyć gry dosłownie dla wszystkich, bo to rozwadnia całe doświadczenie.
Brandon Adler, reżyser The Outer Worlds 2
The Outer Worlds 2 zmierza na PC oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Data premiery nie została jeszcze ogłoszona, ale już teraz widać, że Obsidian nie boi się podejmować odważnych decyzji projektowych, nawet jeśli mogą one ograniczyć grono odbiorców.