Grając w gry, nie zawsze skupiamy się na każdym detalu dotyczącym gameplayu, co nie znaczy, że twórcy danego tytułu nie poświęcili mu wystarczająco dużo czasu. Nawet drobny element może wymagać wiele pracy, aby odpowiednio pasować do reszty lub wzmacniać doświadczenie graczy.
Jak działają drzwi w The Last of Us 2?
Tak stało się m.in. z animacją postaci w sequelu hitu Naughty Dog z 2013 roku. Pracujący w studiu Maksym Zhuravlov, podzielił się na Twitterze filmikiem pokazującym jak przygotowano ruchy przebiegającej przez drzwi Ellie w The Last of Us 2. Głównym celem było uzyskanie wyjątkowej płynności, w szczególności w czasie walki. Dzięki temu interakcja z drzwiami mogła przynosić różne efekty i łączyć się z kolejnymi ruchami bohaterki (przykładowo przesunięciem się na bok lub cofnięciem), wywołując poczucie naturalności. W ten sposób uzyskano także możliwość podejścia do napotkanych w świecie gry zagrożeń bez utraty responsywności przez postać.
I remember when I finished the anim system for TLOU2 combat doors, I thought “Maybe much. But it’s all done now. We have it and we gonna reuse it forever. Cause like what more one can possibly desire from this damned door? Right?“.
— Maksym Zhuravlov (@MaksZhuravlov) February 26, 2023
Oh boy
WAS. I. WRONG. pic.twitter.com/iAA4qrZVjg
Z wpisu Zhuravlov wynika, że nie spodziewał się on złożoności i wagi tego zadania, w końcu chodziło tylko o przechodzenie przez drzwi. Niemniej jednak w połączeniu z innymi elementami gry nawet tak, wydawałoby się, podstawowa animacja stała się niezwykle istotna. Uzyskana płynność ruchu robi wrażenie i pozwala lepiej wczuć się w sytuację bohaterki The Last of Us 2.