O powstawaniu kolejnego dodatku do The Elder Scrolls Online wiemy już od jakiegoś czasu. W czasie wydarzenia Developer Direct ukazał się zwiastun DLC zatytułowanego Necrom, które przeniesie nas do nowych lokacji i wprowadzi klasę postaci znaną jako Arcanist. Ostatnie informacje na temat dodatku były dość ogólne, ale możemy już liczyć na kolejne aktualizacje w tym zakresie. Na portalu Wccftech ukazał się dzisiaj wywiad z Richem Lambertem pełniącym stanowisko Creative Director w ZeniMax Online Studios, który zdradził wiele szczegółów związanych z DLC.
The Elder Scrolls Online i nowości z Necromu
Pierwsze pytanie skierowane do Lamberta na temat gry dotyczyło wyboru tematyki do nowego dodatku. Głównym założeniem ZeniMax Online Studios staje się więc robienie za każdym razem czegoś świeżego i innego od poprzedniej zawartości. Skupienie się w Necromie na postaci Hermameusa Mory pozwoliło również na nieco bardziej szaloną fabułę i pokazanie kolejnej lokacji ze świata Elder Scrollsów. Akcja przeniesie nas tym razem do Morrowindu, nadal pełnego znanych nam już elementów, ale jednocześnie pokazanego od innej niż wcześniej strony, co w efekcie pozwoli poczuć jego unikalny klimat.
Jak już wspomniałam, Necrom wprowadzi do The Elder Scrolls Online nową klasę postaci, czyli Arcanista. Z jednej strony będzie on mógł zostać tankiem czy healerem tak jak inni bohaterowie w grze, z drugiej jego rozwój oprze się na systemie Crux. Jego wykorzystanie ma mocno różnić się od tego, co znamy z pozostałych klas. Dzięki Cruxowi osiągniemy także różne efekty, m.in. ulepszenie niektórych umiejętności czy zmniejszenie kosztów użycia innych. Mimo pojawienia się w grze nowej klasy, twórcy nie planują na razie odświeżenia animacji tych, które już w niej są.
Skoro o dodawaniu nowej zawartości mowa, warto wspomnieć, że Rich Lambert został w wywiadzie zapytany również o obecność innych świeżych elementów w grze, takich jak linie umiejętności w przypadku broni, kombinacje mikstur czy przepisy. Deweloper przyznał, że The Elder Scrolls Online są cały czas rozwijane, więc nie wyklucza ich w przyszłości, jeśli pojawi się na nie pomysł. Odniósł się także do pytań graczy o powiększenie rozmiarów domów w grze, tłumacząc, że nałożone limity mają zapobiegać crashowaniu się gry. Z kolei rozwijanie trybu PvP przede wszystkim skupi się na wydajności zanim pojawi się w nim coś nowego.
Na koniec warto wspomnieć, że Necrom ma przypominać wielkością poprzednie DLC, czyli High Isle, a przygotowana zawartość wystarczy na około 30 godzin rozgrywki. Gracze pecetowi zapoznają się z nim 5, a konsolowi 20 czerwca. Dodatek już teraz można zakupić w przedsprzedaży.