W ostatnim czasie branża gier przez cały czas jest atakowana falami zwolnień z różnych studiów. To bardzo trudna sytuacja szczególnie dla pracowników. Niedawno zwolnienia dotknęły między innymi Sony, Behaviour Interactive, Riot Games czy nawet polskie People Can Fly i wiele innych studiów. Dyrektor generalny Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, natomiast zdradza, że firma „nie ma aktualnych planów” zwolnień. Mimo to cały czas jest wprowadzana strategia redukcji kosztów.
Nasza strategia opiera się na kreatywności, innowacyjności i wydajności. Obecnie pracujemy nad znaczącym programem redukcji kosztów w całej naszej działalności, aby zmaksymalizować nasze marże, jednocześnie inwestując w rozwój.
Środki te są dodatkowe i bardziej solidne niż nasz poprzedni program redukcji kosztów, a naszym celem jest osiągnięcie większej dźwigni operacyjnej w miarę wdrażania naszego wyjątkowego harmonogramu wydań.
Strauss Zelnick, dyrektor generalny Take-Two Interactive
Dyrektor generalny Take-Two ujawnił te informacje w oświadczeniu po opublikowaniu wyników finansowych za 3 kwartał 2024 roku obrotowego. Firma ma planować drastyczne obniżenie kosztów bez konieczności wprowadzania zwolnień.
Według dyrektora Take-Two Interactive największe wydatki są związane z marketingiem
Właśnie na tym polu Take-Two Interactive zamierza wprowadzić największe cięcia budżetowe. Według dyrektora generalnego optymalizacja jest tutaj możliwa. Dodatkowo Take-Two wydaje bardzo dużo na zewnętrzne oprogramowanie, usługi i inną pomoc oddzielnych podmiotów. Warto zauważyć, że Zelnick mówi wprost: „Najtrudniejszą rzeczą do zrobienia jest zwolnienie współpracowników”.
Obecnie Take-Two nie ma planów stosowania żadnych zwolnień. Firma ceni swoich pracowników i uważa, że to ostateczność, by musieli oni tracić swoją pracę. Take-Two Interactive szuka optymalizacji na zupełnie innych polach.