Silent Hill 2 Remake – deweloperzy opowiadają o szczegółach produkcji

17 stycznia 2023,
02:58
Kaja Piaścik

Główni twórcy Silent Hill 2 Remake udzielili wywiadu serwisowi IGN, w którym podzielili się informacjami o pracy nad odświeżoną wersją gry. Padło też sporo miłych słów pod adresem krakowskiego studia Bloober Team, które zajmuje się przygotowaniem produkcji.

James Sunderland obok samochodu na parkingu w Silent Hill 2 Remake

Remake Silent Hill 2 to jedna z czterech produkcji ze słynnej horrorowej serii od Konami, na które aktualnie czekamy. Deweloperem nowej wersji gry jest rodzime studio Bloober Team odpowiedzialne za takie tytuły jak Layers of Fear, Observer i The Medium. Projekt ma zadebiutować jeszcze w tym roku na PlayStation 5 oraz PC, chociaż nie mamy jeszcze informacji dotyczących planowanej daty premiery.

Redakcja IGN przeprowadziła wywiad z głównymi twórcami Silent Hill 2 Remake. Producent Motoi Okamoto, artysta koncepcyjny Masahiro Ito i kompozytor Akira Yamaoka zdradzili nieco szczegółów dotyczących produkcji, procesu oraz zmian i ulepszeń względem oryginału. Rozmowa jest dostępna w formie artykułu oraz wideo.

Silent Hill 2 Remake – czego możemy się spodziewać?

Artysta koncepcyjny Masahiro Ito jest przy remake’u odpowiedzialny za design systemu walki. Jak podkreśla, wprowadzenie ulepszeń na tym polu wymagało wprowadzenia zmian w tym, jak poruszają się i zachowują potwory w grze. Możemy zatem liczyć na satysfakcjonujące starcia, przy których zachowany zostanie duch oryginalnego designu przeciwników.

Motoi Okamoto miał z kolei wiele do powiedzenia na temat podejścia studia Bloober Team do nowej wersji Silent Hill 2. Jak twierdzi, w Japonii wciąż są opory przed uznaniem gier wideo za sztukę, za to polscy deweloperzy podchodzą do produkcji jak do dzieła o wysokiej wartości artystycznej. Zwrócił też uwagę na to, jak wielkim szacunkiem Bloober Team darzy oryginał. Zespół pomógł uczynić system walki bardziej interesującym m.in. poprzez usprawnienie AI i szczegółów designu.

Akira Yamaoka pochylił się nad odświeżoną muzyką do Silent Hill 2, nad którą pracuje (w poprzedniej wersji zajmował się także efektami dźwiękowymi). Postanowił odejść od standardowego podejścia do ścieżek dźwiękowych w remake’ach, czyli wersjach akustycznych i orkiestralnych. Zamiast tego skupił się na wartości emocjonalnej i przywiązaniu graczy do pewnych motywów w taki sposób, by nadać im nowoczesności.

Jedną z najważniejszych i najbardziej rzucających się w oczy zmian w Silent Hill 2 Remake będzie wiek protagonisty. James Sunderland w odnowionej grze będzie nieco starszy – jak mówi Okamoto, decyzję wraz z Ito podjęli ze względu na to, że od premiery oryginału fani również znaleźli się już na innym etapie życia. Tym samym twórcy podkreślają, że remake oznacza nowe możliwości w zakresie grafiki i detali wyglądu postaci. Także w tej kwestii zostało docenione studio Bloober Team. Według producenta deweloperzy z Polski świetnie oddali klimat i atmosferę gry i ulepszyli je w nowej oprawie wizualnej.

Autorzy z Konami są również podekscytowani przyszłością marki. Ujawnienie „odrodzenia” Silent Hill sprawia, że nowe projekty i pomysły twórców z całego świata mają szansę zostać zauważone i zrealizowane.