W styczniu serwery Dark Souls musiały zostać wyłączone z powodu luki ułatwiającej działania hakerskie. Wiele osób liczyło, że problem ten uda się rozwiązać i do serii wróci możliwość gry wieloosobowej, ale niestety tak się nie stało. Klasyczne Dark Souls pozostanie na zawsze grą jednoosobową, ale Dark Souls II: Scholar of the First ma się nieco lepiej.
Gdy Dark Souls umiera, jego następca się odradza
Bandai Namco potwierdziło smutną nowinę. Serwery sieciowe pecetowej wersji Dark Souls: Prepare to Die Edition pozostaną trwale zamknięte. Oczywiście w grę dalej można grać w trybie jednoosobowym, ale wspólna gra z przyjaciółmi pozostanie jedynie wspomnieniem.
W zamian twórcy postanowili ożywić serwery Dark Souls 2: Scholar of the First Sin, ale też nie wszystkie. Aktualnie działają jedynie dla wersji DirectX 11, natomiast posiadacze DX9 muszą czekać na aktualizację, której daty jeszcze nie znamy.
W swoim wpisie na Twitterze twórcy wytłumaczyli, że „ze względu na starzejące się rozwiązania systemowe obsługa funkcji sieciowych dla Dark Souls: Prepare to Die Edition na PC jest niemożliwa”. Posiadaczy zremasterowanej wersji gry z 2018 roku, czyli Dark Souls: Remastered również nie mogą korzystać z trybu wieloosobowego, ale to ma się zmienić. Niestety nie wiemy, kiedy to nastąpi.