Redfall okazał się rozczarowaniem. Phil Spencer przeprasza i obiecuje lepszego Starfielda

4 maja 2023,
18:55
Arek Grabowski
Gracz walczący z kilkoma wampirami jednocześnie za pomocą karabinu maszynowego w Redfall

Dziś szef marki Xbox, Phil Spencer, wypowiedział się na temat wydanego niedawno Redfall w podcaście Kinda Funny Games. Przeprasza on za nieudaną premierę i bardzo słaby pod względem technicznym stan gry. Phil Spencer dodatkowo obiecuje poprawę oraz zapewnia, że Starfield będzie znacznie lepszy.

Przeprosiny Phila Spencera za stan Redfall na premierę

Redfall spotkał się z ogromną falą krytyki ze strony graczy. W serwisie Metacritic gra otrzymała ocenę 2,6, jeśli chodzi o User Score. To bardzo niski wynik, gracze wytykają słaby stan techniczny, wszechobecną nudę oraz niedopracowanie wielu elementów rozgrywki.

Nie ma dla mnie nic trudniejszego niż zawód społeczności Xboxa. Patrzenie, jak fani tracą zaufanie i są rozczarowani, sprawia, że sam to odczuwam. Jestem zły na siebie. Musimy przearanżować nasze procesy.

Phil Spencer, szef działu Xbox

Przedstawiciel marki Xbox, Phil Spencer, wyraził swoją skruchę w podcaście Kinda Funny Games. Mówi on, że sam jest zawiedziony stanem Redfall na premierę.

W drugiej części wywiadu Phil Spencer skupia się na przyczynach „porażki” Redfall. Zwraca on uwagę na problemy z kontrolą jakości podczas trwania procesu produkcji gry. Podkreślił, że przed premierą Redfall miała miejsce seria niefortunnych komplikacji, które poskutkowały kontrowersyjnymi trybami wydajności.

Phil Spencer stara się również załagodzić całą sytuację. Mówi o błędach przy tworzeniu Redfall oraz zapewnia, że premiera Starfielda będzie wyglądać zupełnie inaczej.

Phil Spencer łagodzi sytuację i mówi, że Starfield nie będzie „rozczarowaniem” jak Redfall

Szef marki Xbox wspomina o dość trudnym procesie przejęcia studia Arkane. Doprowadził on przede wszystkim do problemów w procesie produkcyjnym Redfall. To jedna z przyczyn tak słabego stanu gry na premierę.

Nie wykonaliśmy dobrej roboty, nawiązując współpracę z Arkane. Chcieliśmy naprawdę pomóc im zrozumieć, co to znaczy być częścią Xboxa i deweloperem „first-party”, a także wykorzystać niektóre z naszych wewnętrznych zasobów.

Phil Spencer, szef działu Xbox

Według Spencera zespół pracujący przy Redfall nie otrzymał wystarczającego wsparcia ze strony Xbox Game Studios. Niedopatrzenia spowodowały problemy ciała zarządzającego, co ostatecznie spowodowało, że premiera gry była tak rozczarowująca.

Phil Spencer zapewnia, że podobna sytuacja nie wydarzy się w przypadku Starfielda. Przy tej produkcji pracuje więcej osób oraz jest ona bardziej szczegółowo testowana na każdym etapie tworzenia.