fbpx

Prince of Persia: Piaski Czasu Remake przeszło reboot i jest w fazie koncepcyjnej

27 maja 2023,
13:06
Karla Kuźnicka
Protagonista z Prince of Persia: Piaski Czasu

Zwiastun do remake’u Piasków Czasu otrzymaliśmy już w 2020 roku. Od tego momentu minęły już 3 lata, a gra nadal jest w powijakach. Tytuł wiele przeszedł ostatnimi czasy, m.in. zmianę właścicieli i opóźnioną premierę, przez co Ubisoft musiał odwołać zamówienia przedpremierowe i zwrócić graczom pieniądze.

Jak długo jeszcze trzeba czekać na remake Piasków Czasu?

Jak oświadczył Ubisoft, praca nad Prince of Persia cały czas wre – gra przeszła całkowity reboot, ale nadal znajduje się w fazie koncepcyjnej, co oznacza, że twórcy dopiero zbierają odpowiedni zespół, wyznaczają cele i testują rozgrywkę oraz jej poszczególne elementy. Poza tym, jak wynika z oświadczenia Ubisoftu, studio nie planuje na razie żadnych kroków w stronę rebootu reszty trylogii. Nie ma również nigdzie podanej żadnej, nawet orientacyjnej, daty premiery.

Ta decyzja to bardzo ważny krok, a zespół pracujący nad grą (składający się z Ubisoft Pune i Ubisoft Mumbai) przegrupowuje się, aby dostarczyć graczom jak najlepsze doświadczenie, gdy remake tego klasyka będzie już gotowy ujrzeć światło dzienne.

Ubisoft, maj 2022

Jean-Francois Naud, producent, powiedział w wywiadzie dla Ubisoft Blog:

Gra jest wciąż na wczesnym etapie tworzenia i gracze nie powinni spodziewać się nowych informacji na jej temat w tym roku, ale zapewniamy, że wkładamy w projekt całe nasze serca.

Jean-Francois Naud, producent gry

W tym samym wywiadzie reżyser gry, Michael McIntyre, wypowiedział się na temat kluczowego elementu rozgrywki, czyli „historii w historii”:

To oczywiste, że zachowanie tej samej historii i opowieści jest ważne, ale jedną z rzeczy, z którymi musimy się zmierzyć jest to, że Prince of Persia to nie tylko ten pierwszy człon, ale są tu jeszcze Piaski Czasu. To tu znajduje się narrator całej tej opowieści, to historia w historii. To jest dla nas super ważne, by zachować tę narracyjność niczym w powieści, bo to jest ten sekretny składnik tej gry.

Michael McIntyre, reżyser gry