Codzienna dawka planszówkowych nowin!

Wracaj do nas regularnie i bądź na bieżąco!

Poznajcie Spellbook, grę autorstwa Phila Walker-Hardinga, twórcy gier Imhotep oraz Gizmos

28 sierpnia 2023,
08:56
Łukasz Małek
Spellbook

Gen Con 2023 to impreza, której echo niesie się na przestrzeni kolejnych tygodni. Podczas eventu, twórcy z całego świata zjeżdżają się, by zaprezentować swoje projekty lub po prostu zobaczyć się z fanami, przybić piątkę, a przy okazji spędzić czas na niezliczonych partiach gier bez prądu. To miejsce przyciąga hobbystów, wystawców, a nawet youtuberów oraz instagramerów.

Idąc śladem wspomnień z tej imprezy, postanowiliśmy przywołać kolejne wspomnienie, tym razem pragniemy opowiedzieć o grze Spellbook. Za tę ciekawostkę odpowiada Phil Walker-Harding, twórca gier Imhotep, Gizmos, Sushi Go Party!, Sushi Go!. Ta karcianka to tytuł, w który zagramy od 1 do 4 osób, zaś poziom skomplikowania i przystępność zasad sprawiają, że do wspólnej zabawy możemy zaprosić nawet mniej doświadczonych graczy.

Na chwilę obecną wiadomo już, że gra trafi na polski rynek za sprawą wydawnictwa Rebel. Premiera przewidziana jest na 27 września. Walker-Harding już niejednokrotnie zawitał do naszego kraju. Jego produkcje zasilały portfolio zarówno wydawnictwa Rebel, jak i Portal Games.

Warto zaznaczyć, że gra Spellbook budzi skojarzenia z powszechnie znanym i popularnym Splendorem. Nikogo to jednak nie powinno dziwić, ponieważ za obie gry odpowiada wydawnictwo Space Cowboys.

Co wiemy o grze Spellbook?

W Spellbook gracze wcielą się w czarodziei Corocznego Wielkiego Rytuału, zbierając i zarządzając swoją materią, by nakarmić swojego chowańca, a także nauczyć się zaklęć. To od was zależy, czy rzucicie szybkie zaklęcie, czy też uderzycie ich mocą w pełni. Zwycięstwo można osiągnąć na wiele sposobów, a gra ma do zaoferowania mnogość taktyk.

W tej produkcji każdy gracz, w towarzystwie swego wiernego chowańca, posiada grimuar. Zbieraj materię, by opanować zaklęcia i nakarmić pupila. Gra udostępnia gotowe zestawy zaklęć do wykorzystania we wczesnych rundach, lecz wraz z postępem rozgrywki, każdy czarodziej losowo rysuje zaklęcia lub tworzy własne sekwencje, wspólne dla wszystkich graczy. Każda z kombinacji zaklęć daje efekt, który utrzyma się aż do końca gry. Im bardziej pomysłowy łańcuch, tym silniejszy jest jego efekt.

Według informacji od producenta, gra za każdym razem staje się innym doświadczeniem, a do dyspozycji graczy oddano ponad 2100 kombinacji zaklęć. Gra trwa, dopóki grimuar nie zostanie ukończony, lub do czasu nakarmienia w pełni naszych chowańców. Zwycięzcą zostaje osoba z największą liczbą punktów.

Ciebie też fascynują planszówki? Zaobserwuj nasz portal na Facebooku i twórz razem z nami wyjątkową społeczność!

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze