Zapowiedziany w czerwcu Pentiment od początku wzbudzał zainteresowanie przede wszystkim ze względu na wyjątkowy styl wizualny. Grafika łącząca inspiracje drzeworytami i późnośredniowiecznymi manuskryptami odzwierciedla fabułę narracyjnej przygodówki studia Obsidian (seria Pillars of Eternity, Tyranny). Akcja nadchodzącej produkcji rozgrywać się będzie w XVI wieku w Bawarii i opowie o ilustratorze-detektywie zamieszanym w serię zabójstw.
Podczas Gamescom 2022 dyrektor Josh Sawyer i dyrektorka artystyczna Hannah Kennedy opowiedzieli o grze w krótkim wywiadzie.
Pentiment – opowieść z perspektywy średniowiecznego artysty
Gra opowiada o pracującym w bawarskim opactwie artyście, ale perspektywa także odwołuje się do średniowiecznego ilustratora. Iluminowane rękopisy i wczesny druk z tamtego okresu stały się podstawą stylu, który stworzyła i przedstawiła Kennedy.
Josh Sawyer opowiedział z kolei o inspiracji filmem Andriej Rublow w reżyserii Andrieja Tarkowskiego oraz przybliżył rolę podejmowanych wyborów na narrację. Podczas odkrywania tajemnicy morderstw wszyscy potencjalni sprawcy mają wydawać się równie podejrzani, a gra nie wyjawi graczom prawdziwego winnego. Wyroki wydamy sami, ale będzie trzeba liczyć się z ich konsekwencjami i wpływem na lokalną społeczność.
Twórcy podkreślają przede wszystkim skupienie na motywie zmiany. Będzie ona dotyczyć nie tylko przedstawionego okresu historycznego, ale także postaci, o których opowie fabuła.
Premiera Pentiment zaplanowana jest na listopad 2022 roku. Tytuł pojawi się w wersjach na konsole Xbox oraz PC, a teraz jest już dostępny w przedsprzedaży na Steamie.