Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to największy twardziel jaki istnieje w MultiVersus – Superman! Dzięki niniejszemu poradnikowi w pełni wykorzystasz potencjał tej postaci i pokonasz nawet najmocniejszych bandziorów.
Nie jest to przesada! Przy odpowiednich taktykach Superman łączy w sobie nieuchwytność muchy z niespotykaną mocą. Ta mało używana postać kryje w sobie niesamowity potencjał i jest jednym z najlepszych bohaterów w całym MultiVersus.
Superman w MultiVersus jest bardzo ciekawym przykładem tanka, który ściąga na siebie obrażenia poprzez bycie „generalnie irytującym”. Pomimo niskiej prędkości ma on niesamowitą mobilność (w końcu potrafi latać), co pozwala na stosowanie naprawdę nieszablonowych taktyk niemożliwych dla innych postaci. Podlatywanie z przeciwnikiem w łapie bliżej granicy areny? Dobry pomysł!
Pomimo tej łatki tanka, Kryptonian dobrze radzi sobie z zadawaniem obrażeń i kontrolą przeciwników. To drugie szczególnie sprawia, że Supermana po prostu chce się bić, co przyciąga uwagę wroga i odrywa ją od sojusznika.
Podobnie jak Wonder Woman (więcej o niej w dedykowanym poradniku Wonder Woman w MultiVersus), Superman w MultiVersus może całkiem nieźle dostosowywać się do sytuacji. Jego styl gry zawsze znajduje się gdzieś pomiędzy byciem olbrzymim, wnerwiającym komarem, którego chce się za wszelką cenę dopaść, a poważnym zagrożeniem, z którym walka nie kończy się zbyt dobrze.
Co do tego drugiego stylu: bardzo przypomina granie… Kudłatym. Obie postacie posiadają głównie potężne ataki wymagające podładowania. Różnica polega na tym, że Kudłatemu (któremu poświęciliśmy cały dedykowany poradnik zatytułowany „Kudłaty w MultiVersus„) brakuje właśnie mobilności, a przez to zazwyczaj przegrywa z Clarkiem Kentem.
Tutaj jest bardzo podobnie jak w przypadku Kudłatego. Mocne ataki, właściwie niezmieniające się w powietrzu. Jedyna różnica jest taka, że i neutralny, i górny atak dają pancerz, zwiększając efektywność naziemną Supermana.
Taki zestaw ataków sprawdza się przeciwko klasom takim jak Wsparcie czy Zabójca, sprawiając, że bezpośrednie starcia z nimi zazwyczaj kończą się wygraną Supermana. Jednak tak samo jak z Kudłatym, problem zaczyna się kiedy przeciwnik ma w zanadrzu kilka szybkich ataków (np. Diabeł Tasmański). Właśnie tutaj wchodzi „komarzy” styl gry.
Zaczynając od neutralnego ataku, lodowego oddechu, od razu widać, że specjalne ataki Supermana są jedyne w swoim rodzaju. Osobiście uważam, że oddech jest dość sytuacyjny, ale jego umiejętności kontroli oponentów są nieocenione. Pamiętaj, że nie ma on żadnego odrzutu, więc bardzo łatwo dobrać się do ciebie kiedy z niego korzystasz.
Boczny specjalny jest bardzo dobrym ruchem kończącym, jednak wymaga wycelowania. Zadaje dość spory odrzut i pokaźne obrażenia. Co ciekawe podczas ataku Superman w MultiVersus teleportuje się do celu, a potem zyskuje odporność na ewentualną ripostę.
Bardzo ważnym ruchem w repertuarze Supermana jest dolny specjalny, odpowiedzialny za termiczny wzrok. Dość szybko odnawiający się atak dystansowy, dość mocno irytujący przeciwników przy odpowiednim użyciu.
W tej kategorii większość ataków jest takich samych, dzięki czemu powietrzne kombinacje są trochę prostsze do wykonywania. Specjalny boczny i górny powietrzne są tak zwanymi „atakami latającymi”, pozwalającymi na złapanie przeciwnika, przelecenie z nim kawałka i wyrzucenie go na orbitę potężnym ciosem.
Bartłomiej Gawryszuk