Nie znamy jeszcze dokładnej daty nadchodzącej aktualizacji, ale wiemy, że przyniesie ona grze masę nowości. Niektóre z nich zapowiadają się naprawdę ciekawie.
Pojedynki w trybie multiplayer
Gracze Bannerlorda zyskają wkrótce możliwość zmierzenia się ze sobą w pojedynkach jeden na jeden. Bitwy będą miały miejsce na neutralnym terenie, który pozwoli nam także obserwować walki innych. Przed rozpoczęciem potyczki wybierzemy dowolną klasę postaci, jej uzbrojenie i zdecydujemy, czy wolimy walczyć na piechotę, czy konno. Zwycięży ten, kto jako pierwszy wygra trzy pojedynki. Najlepsze wyniki pojawią się na specjalnej tablicy, na której będziemy mogli śledzić własne i cudze postępy. Tryb znajduje się aktualnie na ostatnich etapach testów.
Nowy system terenów bitewnych
Dużą zmianą w Mount & Blade 2 będzie sposób, w jaki generowane są tereny, gdzie rozgrywamy bitwy. Do tej pory przy potyczkach gra wybierała mapę z dostępnej puli przypisanej do danego terenu, np. lasu lub równin.
W nowym systemie mapa świata podzielona została na liczne regiony, a każdy z nich ma swoje konkretne cechy. Generując pole bitwy, gra weźmie je teraz pod uwagę, a dodatkowo uwzględni położenie innych elementów (np. mostów, rzek, jednostek nieprzyjaciela).
Twórcy gry podkreślają, że ten system znajduje się jeszcze na etapie tworzenia, i dopiero zaczynają zdradzać jego szczegóły. Zaznaczają jednak, iż ma on pomóc na lepszym wczuciu się w grę i pozwalać na opracowanie strategii, w której istotne będzie wykorzystanie cech terenu, na jakim walczymy.
Mount & Blade 2 – inne nowości
Zapowiedziane nowe elementy do gry nie kończą się na trybie pojedynków i lepszych mapach. Do tytułu trafi sześć nowych map oblężniczych (cztery dla miast i dwa dla zamków). Dostaniemy również możliwość plądrowania zdobytych terenów, co pozwoli nam w szybszym tempie zdobyć potrzebne przedmioty i surowce. Wszystko to będziemy mogli zrobić, nosząc jeden z dziewięciu nowych hełmów dodanych do gry.
Kolejnym elementem, który trafi do Mount & Blade 2, będzie tryb sandboksowy. Przeznaczony jest on przede wszystkim dla osób chcących nacieszyć się grą bez potrzeby wypełniania misji z trybu fabularnego. Zmieni się także nieco praca kamery podczas bitew – na początku będzie ona pokazywać postacie stojące najwyżej w hierarchii oddziałów (takie jak lordowie czy generałowie)
I wreszcie, w grze pojawi się wsparcie dla DLSS, które jeszcze bardziej upłynni rozgrywkę, jeśli korzystamy z karty graficznej Nvidii.